Isnin, 17 November 2008

Satu Bahagian UMNO seribu bloggers.

Akhbar semalam mengatakan IT memainkan peranan penting untuk PRU13 kerana pengundi-pengundi baru adalah pengundi-pengundi generasi IT.

PRU 12 telah menjadi bukti bahawa BN kalah teruk kerana mengabaikan IT iaitu saluran blogg. Youtube dan sebagainya, Pakatan menggunakan IT secara besar-besaran untuk mencuri undi BN. Akibatnya ahli BN sendiri yang mengundi pihak pembangkang. Buktiknya ada di PP44.

Andaikan setiap bahagian UMNO dapat melatih ahli-ahli mereka dari kalangan remaja yang bijak IT dan diberi cukup latihan dan penerangan , penulis percaya BN akan dapat memonopoli dan menangkis tohmahan dan tuduhan pembangkang.

Hari ini pun pihalk pembangkang sudah risau dan pening dengan kebangkitan ramai bloggers persendirian yang menentang mereka.

Dimana bloggers Umno, Mic, Mca, Gerakan ? Jawabnya belum ada lagi , kalau ada pun boleh bilang dengan jari. Penulis perhatikan calon-calon yang akan bertanding dalam MT pun tak sampai 1/4 yang mempunyai blog.

PRU 12 Umno dan BN masih lagi menggunakan cara konvensional dalam menyampaikan kempen mereka dan ternyata gagal 100 %.

Penulis sendiri sebelum PRU 12 terpaksa berdepan dan menjawab lebih 200 email setiap hari untuk menyangkal dan membalas emai-email pembangkang. Tapi apakan daya penulis seorang dan tak ada penyokong. malahan ada seorang bergelar doktor pun menghentam penulis.

Tetapi dengan sedikti ilmu politik yang di dapati dari menteri-menteri yang lama penulis dapat mematahkan hujah-hujah mereka.

Sebagai ahli Umno Taiping penulis akan cuba berbincang dengan kepimpinan Umno yang baru agar didakan kursus-kursus asas penulisan blogg kepada ahli-ahli Pemuda dan Puteri Umno dan kepada sesiapa yang berminat.

Harap idea ini dan idea menteri penerangan yang baru dapat direalisasi dengan pucuk kepimpinan baru Umno Taiping.