Sabtu, 8 Ogos 2009

Bagi Pas Hudud dan ISA sama taraf

Demontrasi terhadap kenaikan harga minyak telah dibuat, menentang PPSMI juga telah dibuat, Anti ISA pun sudah. Apa lagi yang belum? TM rasa Hudud saja yang belum dilaksanakan lagi. Eloklah Pas buat kerana ia lebih penting untuk masa depan Pas di Kelantan, Kedah dan lain-lain negeri.

Bercakap soal akta seperti akta hasutan. akta Isa, akta Bahasa dan beribu lagi akta yang ada dalam perundangan negara kita. agaknya semuanya perlu dibawa ke jalan jika tak puas hati. So apa gunanya parlimen dan apa guna wakil rakyat. Sila jawab wahai Aljub.

Tahukah aljub bahawa setiap tahun parlimen akan membincang dan meminda pelbagai jenis akta supaya sesuai dengan keadaan.

Aljub juga berbelas tahun dalam kabinet sebagai menteri pelajaran dan menteri kewangan. Sudah tentu dia sudah masak dengan pindaan-pindaan dalam berbagai akta, Kenapa hari ini dia buat bodoh atau bahlol hingga sanggup membawa isu-isu akta ke jalan raya?

Jelas dan terang bahawa Pas dan Pkr sama perangai, Pas pula mengutarakan hanya Hudud sebagai agenda politik mereka. Sedangkan perkara-perkara lain dalam fiqah di abaikan. Pkr juag sama hanya memilih isu-isu yang memang patut di semak semula di parlimen maka dia pun cepat-cepat buat isu. Tak kala ia mula dibincangak di dewan dan di pinda mana mana yang patut , maka mereka pun mendabik dada konon merekalah yang menyebabkan akta di pinda dan lagi kerana kerajaan takut dengan tekanan mereka,

cukup lah panjang dah tu..