Jumaat, 28 Ogos 2009

NIZAR BABI: BERBOHONG DI KUALA IBAI



Pembohongan Nizar di Terengganu. Kampung tersusun dan kampung baru di Perak telah diberikan geran oleh BN tetapi 99 tahun dan ada yang kurang lagi. Bila si malaun ni naik Dap minta 999 tahun dan Nizar kena setuju sahaja, sebab yang berkuasa ialah Ngeh dan Nga.

Kenapa Nizar tak bagi TM 999 tahun kenapa bagi kepada cina sahaja. tanah TM kekal 99 tahun. Bab Surat Khabar siapa kata maklumat tak sampai kepada orang Melayu. Tak sampai kerana Pas mnyuruh rakyat jangan baca akhbar tapi suruh baca harakkah sahaja.

Hang bercakap dikawasan Pas yang memang menolak pembangunan. memanlah nampak daif. Pergi lah ke Pulau Duyong, lihatlah apa yang kerajaan lakukan , penduduk mendapat penghidupan yang lebih terjamin daripada zaman Pas memerintah dahulu,

Bab sekolah Agama Persendirian memang dibantu oleh kerajaan, tetapi semasa Tun Mahathir telah menarik balik bantuan kerana Sekolah Agama Rakyat. Ini kerana sekolah tersebut telah menjadi tempat Pas menyemai propagandanya. duit mahu tetapi menghina kerajaan yang memberi bantuan, Pelajar digunakan untuk program politik Pas. Memang patupun banbtuan ditarik balik.

Bersabit dengan Sekolah cina memanglah sekolah cina sekolah bantuan kerajaan dan bukan sekolah kerajaan. Oleh itu bantuan kerajaan disalurkan setiap tahun, bukan suruh bagi tanah. Nilai tanah amat tinggi kalau dibandingkan dengan sumbangan bantuan kerajaan. Apa lah bogok di lalat hijau ni.