Rabu, 30 September 2009

NIZAR KUDIK: MARILAH KITA BUNUH KATAK-KATAK HIJAU DI BAGAN PINANG

KSetakat hari ini dua nama sudah diumumkan sebagai calon di Bagan Pinang. BN diwakli oleh anak watan dari Bagan Pinang sendiri. Seorang lagi ialah Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan dari Daerah Lenggeng. Jauh tu.. Calon-calon bebas atau dari parti lain belum diketahui. Pkr dalam diam-diam sudah ambil beli borang pencalonan.Adakah ia sebagai persediaan untuk berlawan dengan BN seandainya calon Pas di tolak atau Pkr sengaja nak sabotaj Pas. Pkr masih berdendam dengan Pas di Permatang Pasir mereka berebut kerusi N11.

Permintaan akar umbi dan seluruh penyokong BN di negeri tersebut mahukan TS Isa Samad tidak boleh dipandang rendah. TS IS sebagai Ketua Bahagian Bagan Pinang dan juga anak watan diibaratkan sirih pulang ke junjung, ikan pulang ke lubuk. Kini penduduk Bagan Pinang hanya perlu menunggu hari mengundi sahaja untuk mengesahkan kerusi N31 milik BN.

Sedih dan simpati kepada calon Pas yang telah bertanding di N31 dalam PRU 12 dahulu. Disingkir dan dilupakan. Sepatutnya Hadi Awang meletakkan calon lama Pas, dan bukan calon import.

TM mengibaratkan Calon Pas sebagai LOMPAT SI KATAK LOMPAT, LOMPAT LAH JAUH-JAUH, LOMPAT SAMPAI BAGAN PINANG, UNTUNG-UNTUNG BOLEH JADI TUNGTUNG.

Kita tahu Zulkefli sebagai Pesuruh Jaya Pas N. Sembilan dan berkuasa penuh dalam menentukan siapa calon Pas di N.S. Oleh kerana kemaruk dan teringin sangat nak jadi wakil rakyat maka dia terpaksa menyingkirkan rakannya yang sepatutnya dicalonkan semula dalam PRK kali ini.

Beginilah sifat tamak dan gila kuasa Pas dalam mengejar cita-cita politik mereka. Sanggup menikam kawan sendiri kerana inginkan kuasa. Jauhnya dia melompat, dari Lenggeng ke Bagan Pinang. Apa !! Dia ingat Bagan Pinang tu dalam daerah Lenggeng kah?

Ini lah katak sebenarnya yang disebut oleh Pas. Mereka hari ini cukup marah dengan YB Ibrahim Ali dan melebelkan beliau sebagi katak. Hari ini TM berdiri di sini ingin melabelkan calon Pas di Bagan Pinang adalah KATAK HIJAU YANG PERLU DIGELEK DENGAN TAYAR-TAYAR LORI DAN TRELAR