Isnin, 22 Februari 2010

HAMPAS, DAPIS, DAPIG DAN PAKERO KECEWA DAN MARAH DENGAN KERAJAAN BARISAN NASIONAL. (klik tajuk untuk info seterusnya)

Pakatan HamPas, (DaPis) DaPig dan PaKeRo cukup marah dengan kerajaan BN kerana  menggunakan dewan sekolah untuk Program Juara Rakyat.

Apa kes nak marah. Tak ada sebab kukuh untuk mereka melenting atau naik darah. Selama ini pun Pakatan HamPas telah banyak menggunakan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan BN untuk menghentam BN.

Ambil contoh yang paling ketara iala MASJID. Masjid di Malaysia rata-ratanya dibina oleh kerajaan BN tetapi dengan muka tak malu puak-puak Pas celaka ini merampas pentadbiran masjid dan menjadikannya tempat berpolitik. Setiap waktu , setiap minggu dan setiap bulan masjid yang dirampas pentadbirannya memaki hamun kerajaan BN.

Hari ini mereka bertambah cuak , gerun dan gementar kerana golongan penyokong BN telah mula memberi sokongan kepada kepada program-program yang dianjurkan oleh BN. Program HamPas semakin kurang sambutan, yang hadir ialah yang keras kepala atau ketegaq.

Puak-puak celaka ini bertambah marah bila kemudahan kerajaan kepada pelajar sekolah dikurangkan. Ini adalah doa HamPas yang telah dimakbulkan Allah. Selama ini mereka menerima bantuan kerajaan tetapi mereka tidak bersyukur.Oleh itu Allah menarik rezeki mereka dan apabila bantuan dikurangkan merekalah yang terasa azabnya. Manakala golongan yang bersyukur Allah gandakan rezeki mereka,

Yang menaikkan kemarahan rakyat apabila bajet Kementerian Pelajaran dipotong sehingga 20 peratus menyebabkan kesengsaraan kepada pelajar dan juga ibubapa.

Ini termasuk Skim Bantuan Tuisyen (SBT) pelajar miskin, bantuan pakaian seragam unit beruniform, bantuan makanan asrama, rancangan makanan tambahan, elaun murid berkeperluan khas dan bantuan sukan dan kokurikulum yang telah dimansuh atau dikurangkan.- Suara Keadilan.

Sekarang kita lihat, golongan yang tidak bersyukur ini akan terus susah dan menderita kerana tidak ada siapa yang akan membantu mereka.

Setakat memberi beras dan susu dua tiga tin untuk meraih undi sahaja tidak mencukupi.

Contohilah kerajaan BN yang sentiasa membantu yang miskin dengan pelbagai bantuan dan latihan .  Giat Mara. Pusat Latihan Belia, Tekun dan pelbagai-bagai lagi yang disediakan oleh BN.

Ini baru sebahagian bantuan kerajaan. Belum disenaraikan satu persatu.