Jumaat, 12 Februari 2010

MANGSA LANGGAR OLEH ADUN SEKINCAN YANG DIKATAKAN MABUK

mangsa langgar YB sekincanSedih mengenangkan masa depan pelajar ini yang menjadi mangsa pemandu mabuk. Adun Sekincam yang pernah menuduh Dr Khir Toyo memiliki rumah bernilai 24 juta ringgit.

Jika benar dia mabuk ketika memandu, sah dia bersalah dan sebagai orang yang bertanggungjawab dia hendaklah meletakkan jawatan segera.

Saranan ini ialah diambil dari idea Pakatan Pembangkang yang sentiasa mendesak Adun atau MP Barisan Nasional supaya meletakkan jawatan jika ada kesilapan pada mata mereka.

Hari ini berkat doa Nik Aziz, bala telah menimpa orang yang  menfitnah Khir Toyo. Oleh itu Harakah dan penceramah Pas, tunggu apa lagi?

Pas hendaklah jadikan  isu langgar pelajar ini sebagai modal untuk mendesak YB Ng Sue Lin agar bertanggung jawab dan meletak jawatan. Pas ada stesen tv dalam youtube, so buatlah. nak tunggu apa lagi. Kalau tak sanggup buat, bermakna tv Pas adalah bacul, penipu dan rasis.

Moralnya sudah tercemar, beliau tidak menunjukkan satu contoh yang baik kepada masyarakat setempat khususnya dan juga kepada masyarakat Malaysia amnya.

Memandu dalam keadaan mabuk merupakan satu kesalahan besar, apatah lagi beliau seorang wakil rakyat yang bergelar Yang Berhormat.

Dengan kejadian tersebut, gugurlah gelaran YB yang ada padanya.




NG SUWEY LIM: PEMBUNUH RAKYAT MALAYSIA



Tentu korang pernah terbaca tentang seorang pelajar UiTM yang parah dilanggar oleh ADUN Sekinchan yang bernama Ng Suwey Lim (nama pun dah bawak suwey). Namanya Mohd Bakri, 20 tahun, khabarnya masih berada di dalam ICU.

Kemalangan berlaku di persimpangan lampu isyarat berhampiran Universiti Industri Selangor (Unisel) Seksyen 7, Shah Alam pada 12.30 pagi, 8 Februari 2010. Ng Suwey Lim menyatakan kepada wartawan bahawa kereta yang dipandunya terbabas, melanggar pembahagi jalan dan hilang kawalan. Pada ketika itu, Mohd Bakri lalu dgn motosikalnya dan pelanggaran berlaku.

Kemalangan yang berlaku pada tengah malam itu membabitkan seorang pelajar universiti tempatan. Pelajar berbangsa melayu tersebut dalam keadaan koma sekarang. Sehingga petang tadi belum ada laporan dibuat oleh pihak keluarga mangsa terbabit. Manakala Ng Suwey Lim dikatakan telah membuat laporan dan menyalahkan pelajar terbabit.

Seorang saksi yang memberi maklumat menyatakan YB Ng Suwey Lim mungkin berada dalam keadaan mabuk berikutan kesan bau arak yang cukup kuat ketika bercakap di tempat kejadian dan ketika membuat laporan polis.

Apapun, sama-sama kita tuntut keadilan terhadap Mohd Bakri. Jangan biarkan anak haram bernama Ng Suwey Lim ini bebas. YB Ng Suwey Lim ini pernah mendakwa SPRM membunuh TBH. Kini anak haram ini cuba melarikan diri dari pengadilan dengan menyalahkan Mohd Bakri. Sudah lah memandu dalam pengaruh alkohol.

Ng Suwey Lim dalam perjalanan pulang setelah mengadakan majlis jamuan untuk wartawan-wartawan media berbahasa Cina pada malam itu, dan meninggalkan tempat jamuan mulai jam 11.00 malam. Jadi jika ada jamuan yang disertai oleh kaum cina, sudah semestinya ada hidangan wajib ialah beer atau arak.

Ayuh rakan-rakan blogger sekelian, kita siarkan kes ini dalam blog masing-masing sekerap yang boleh dan menuntut keadilan bagi Mohd Bakri. Jangan hanya keadilan TBH sahaja Ng Suwey Lim ini tuntut... Tapi keadilan untuk Mohd Bakri diabaikan.




NG SUWEY LIM, MANA MAU LARI!!