Selasa, 20 April 2010

ERA BARU PELINGKUP HARTA RAKYAT

ERA BARU INDUSTRI PASIR SELANGOR-KONON




Sand 
Loading
Industri pengekstrakan pasir mampu memberikan pulangan yang agak besar kepada Kerajaan Negeri Selangor bagi menjayakan Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).

Menyedari potensi ini, Kerajaan Negeri telah menubuhkan syarikat Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. (KSSB) bagi mempelopori industri pasir dan bahan batuan serta mineral lain secara bersepadu. Adalah menjadi misi utama KSSB untuk menjayakan MES.
KSSB telah melancarkan tapak operasi pengeluaran pasirnya yang pertama di Lot 32546, Mukim Dengkil, Daerah Sepang pada 15 September 2008 yang telah dirasmikan oleh YAB Dato' Menteri Besar Selangor. Lokasi ini akan menjadi model operasi pengeluaran pasir yang prihatin kepada industri pembinaan, alam sekitar dan rakyat.
KSSB akan melancarkan operasi seperti ini di seluruh Selangor dalam masa terdekat.


 
Notis Permohonan Melombong Pasir Di Atas Tanah Persendirian PDF Print E-mail
Lombong Persendirian - Notis
Kerajaan Negeri Selangor telah membuka permohonan melombong pasir di atas tanah persendirian berkuatkuasa serta merta. Kerajaan Negeri juga telah memutuskan yang permohonan hendaklah dibuat melalui KSSB.
Permohonan hendaklah dibuat dengan menggunakan Borang PM01 yang boleh di dapati di Pejabat KSSB pada waktu dan hari bekerja.
Last Updated on Tuesday, 08 September 2009 16:26
 
Pendaftaran Kontraktor

registrationUntuk menyertai tender-tender melombong dan membeli pasir yang dikelolakan oleh KSSB, kontraktor-kontraktor hendaklah mendaftarkan syarikat mereka dengan KSSB.

Borang pendaftaran boleh didapati dari pejabat KSSB pada hari dan waktu bekerja.
Last Updated on Friday, 10 April 2009 11:21
Read more...
 

PERHATIAN




 Awas
KSSB tidak mempunyai anak syarikat atau melantik mana-mana syarikat atau individu sebagai agen untuk urusan pasir.

Sila berurusan terus dengan KSBB.
Last Updated on Friday, 10 April 2009 11:20
 
Notis Penafian Penglibatan Kakitangan PDF Print E-mail

Awas
KSSB mendapat maklumat bahawa terdapat individu-individu tertentu yang mengaku mereka merupakan kakitangan KSSB dan dapat memberikan Permit Pemindahan Pasir dan/atau kontrak dengan KSSB.

Last Updated on Saturday, 16 May 2009 22:30
Read more...
 
KOMEN TM;



Kerajaan Pakatan Haram telah menswastakan kerja dan urusan Pejabat Daerah dengan menubuhkan Kumpulan Semesta Sdn Bhd. Paling jijik ialah KSSB mengawal dan mengutip doket pasir yang biasanya diuruskan oleh Pejabat Tanah dan Galian Daerah. 

Ini membolehkan unsur rasuah belaku dalam penjualan pasir. Hari ini kecurian pasir menjadi bertambah buruk. Buktinya seorang S/U Sulit telah disiasat berhubung dakwaaan rasuah yang melibatkan kelulusan kontrak perlombongan pasir dan lawatan ke China. 

Senator Datuk T Murugiah pernah mengarahkan lombong di Sunway Semenyih Hulu Langat ditutup kerana mencemarkan Sungai Medang.

Kerajaan Pakatan Haram telah berjanji unuk mengutip RM150 juta hasil pasir.  Namun dalam pembentangan bajet 21 Okt 2009 hasil nya tak sampai RM5 juta .atau hanya 3% sahaja dari matlamat asal.  Oleh itu KSSB adalah satu projek kerajaan negeri yang GAGAL. 

Khalid dan exconya wajar meletak jawatan kerana kegagalan ini. Ini belum lagi buka isu Unisel, YBK dan lain-lain lagi. 


Wahai pengundi P94 cukup sudah anda mencuba PKR. kembalikan kesejahteraan kepimpinan rakyat pada BN.