Isnin, 31 Mei 2010

SOALAN BENGONG-BENGONG DALAM PERBICARAAN LIWAT : SAIFUL vs AL-JUB

Karpal Pening, Dia Dah Tak Tahu Nak Tanya Apa Lagi. ? Kes liwat anwar bersambung hari ini, karpal selaku peguam harapan anwar kelihatan sudah tiada harapan lagi untuk menjadi peguam, mana tidaknya, segala soalan yang di tanya oleh karpal langsung tidak masuk akal dan l...angsung tidak ada kaitan dengan kes liwat anwar. 

Antara soalan-soalan bodoh yang karpal tanyakan pada saiful dalam prosiding pagi tadi. "Semasa kamu darjah berapa, ayah dan ibu kamu bercerai"? "Karpal bertanya saiful tentang adik perempuannya saidati yang mengikut seorang lelaki berkahwin di thailand" Ini apa punya soalan yang karpal tanya ni? ada kaitan ke kes liwat dengan dengan mak-bapak saiful bercerai, ada kaitan ke adik saiful kawin di thailand dengan kes liwat? kalau karpal tanya soalan pasal kawin di thailand pada anwar mungkin logik la kut, pasal anwar dan wan azizah memang kahwin kat siam. 

Barisan peguam anwar sekarang ni dah mati pair, mereka semua tahu yang perbuatan liwat itu betul-betul berlaku tapi untuk menyelamatkan anwar mereka terpaksa mencari kesilapan taknikal untuk membela anwar supaya dia dilihat tidak bersalah, hanya dengan cara itu sahaja anwar mampu di bebaskan. 

Kita kena ingat balik sewaktu anwar di bebaskan dari kes liwatnya pada tahun 2004 dulu, semua hakim bersetuju yang ada berlakunya perbuatan liwat itu, tapi atas kesilapan dan kesalahan taknikal seperti tarikh, tempat dan masa, anwar ibrahim di bebaskan dengan undi 2-1. DarulEhsanToday-DET