Rabu, 15 September 2010

Lagi kisah Nasib yang menimpa Pak Su Mat Arop Bagan Baru

Kisah 756 penyokong pembangkang yang menyertai Umno Larut beberapa minggu lalu telah menggemparkan tanah air. Gempar kerana Pas dan lidah utama mereka iaitu Harakah menyatakan kenyataan tersebut hanya bohong semata-mata. Kesannya ialah sampai ke Lekir dan Manjung, ahli Pas percaya bahawa berita tersebut ialah palsu semata-mata. Memang penangan Harakah memberi impak yang maksimum terhadap ahli partinya. Tak mengapalah, tak percaya pun tak kisahlah.

Hari ini TM akan bercerita lah tentang kemarahan orang Pas Larut terhadap Pak Su Mat. Sebaik sahaja Pak Su Mat hilang kepercayaan dan tawar hati terhadap parti yang banyak menyeleweng daripada landasan sebenarnya.

Pas telah membina sebuah markas betul-betul disebelah tanah milik Pak Su. Pembinaan Markas tersebut tidak merujuk kepada Majlis Daerah Selama. Pembinaan juga tidak mengikut peraturan. Tiang didirikan betul-betul sebelah batu perenggan, tiada ruang pemampan 10 kaki dari sempadan.

Tiang didirikan berhampiran batu perenggan
Rumah Pak Su Mat sebelah kiri
sempadan tanah
Tujuan pembinaan markas adalah sebagai tidak balas dan untuk menyakitkan hati Pak Su Mat. Tambah menyedihkan apabila mereka memutuskan tali persaudaraan dan enggan bertegur sapa dengan Pak Su Mat walaupaun ada pertalian keluarga.

2 ulasan:

  1. PAS memang hidup untuk memecah belah kan kaum Melayu & Islam. PAS juga menyesatkan ahli ahlinya untuk percaya PAS adalah parti Islam sebenarnya. Apakah kalau saya takmasuk saya bukan Islam seperti orang Arab tak jadi ahli PAS?

    BalasPadam
  2. nmpk sgt prbezaan antara pas dulu dn skrg..toksu ttp dgn pegangan dia, lg tepat dgn memilih umno sbg wadah..apa depa dpt dgn provoke toksu lagu tuh? mendedahkan kebodohan dn kejahilan lg adalah..jijik aku blk kpg tengok depa pki kopiah mcm org alim, prangai dh mcm bansat..masjid bgn baharu bukannya jauh pon kalo depa nk buat aktiviti2 islamik (kononnya la..). toksu kalau xsilap masuk pas sejak 1969 lg..depa patut muhasabah kenapa toksu memilih utk kuaq dr pas..bak kata tok gundu;

    CELAKO..CELAKO..CELAKO..TAKE BEER~~~

    -mkabs-

    BalasPadam