Khamis, 27 Januari 2011

Tektik PAS menipu pengundi- memang Pasetan Pasik

LABIS 27 Jan – Pakatan pembangkang terutama Pas terus menggunakan pelbagai taktik kotor bagi memancing undi terutama di kawasan Felda dan menjadikan warga emas sebagai sasaran mereka.

Terbaru seorang warga emas di Felda Tenang, Hj Atan Osman mendedahkan taktik tersebut ketika calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azahar Ibrahim mengunjungi rumah beliau di sini, hari ini.

Jelas Hj Atan rumahnya telah dikunjungi petugas Pas dengan tujuan memujuknya serta ahli keluarga mengundi calon Pas pada 30 Januari ini.

Beliau berkata petugas Pas terbabit memberitahunya tiada guna menyokong dan mengundi UMNO kerana beliau telah pun disingkrkan UMNO.

"Mereka (petugas Pas) beritahu pakcik yang pakcik bukan lagi ahli UMNO.  UMNO dah buang nama pakcik.   Sekarang nama pakcik dalam parti Pas dan sebab itu pakcik kena undi Pas kali ini.

"Pakcik terkejut dengan apa yang dikatakan petugas Pas itu tapi bila pakcik periksa ternyata itu semua satu pembohongan", katanya.

Hj Atan seterusnya percaya perkara yang serupa mungkin digunakan petugas Pas terbabit untuk mengelirukan lebih ramai lagi pengundi di kawasan Felda terutama warga emas sepertinya.

Calon BN, Mohd Azahar Ibrahim yang mendengar pendedahan tersebut tidak menolak taktik kotor itu digunakan memandangkan warga Felda kebanyakannya adalah ahli UMNO atau sememangnya pengundi setia UMNO.

"Kita minta agar warga Felda lebih berwaspada dan tidak tertipu dan terkeliru dengan taktik sedemikian rupa.

"Mereka (Pas) sebenarnya sudah terdesak untuk menembusi kawasan Felda dan kita jangkakan ada banyak lagi taktik akan digunakan bagi memancing undi warga Felda yang selama ini adalah penyokong setia kita", ujarnya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.