Jumaat, 18 Mac 2011

Zuraida yang biul



Ini sekor lagi wanita PKR yang tongong dan biul. Dua kali biul ialah jurucakap dan editor TVSelangor 09.

Zuraida kalau tak faham undang-undang Sarawak sila tutup mulut, kalau tak reti tutup mulut mai sini TM nak sumbat dengan batang pisang.

Fahamlah bahawa Sarawak dan Sabah adalah dua buah kerajaan yang menyertai Malaysia pada tahun 1963 dan masih mengekalkan pentadbiran sendiri. atau lebih mudah disebut kuasa autonomi.

Sabah dan Sarawak mempunyai barisan menteri kabinetnya sendiri. tidak seperti negeri-negeri di Semenanjung yang hanya mempunyai exco kerajaan atau disebut ahli mesyuarat kerajaan. 

Sama seperti penyertaan Singapore ke dalam Malaysia tetapi bezanya Lee Kuan Yew menggunakan gelaran Perdana Menteri tetapi tidak kepada Taib Mahmud dan Musa Aman. Mereka berdua boleh menggunakan gelaran Perdana Menteri jika mereka merasanya ianya perlu. Akan tetapi atas semangat 1 Malaysia YB Pehin Seri Taib Mahmud hanya menggunakan gelaran Ketua Menteri.

Zuraida ternyata seorang ahli politik yang dikutip dipadang bola jaring oleh Anwar kerana geram dengan bontotnya yang lebar sahaja untuk menjadi orang kuat PKR tetapi mempunyai akal yang diletakkan di kepala lutut.