Khamis, 14 April 2011

Anwar kelemasan di Sungai Rejang

Anwar semakin panas dan menggelupur di Sarawak. Isu pemilik jam Omega akan didedahkan empunya pemiliknya, Hari ini pula Ketua Polis Negara telah kenal pasti siapa  pelakon utama. Isnin depan pula Kes liwat terhadap Saiful Bukhari akan di sambung semula.

Harapan PKR untuk menang besar di Sarawak semakin pudar. Kedatangan Perdana Menteri ke Bario, Ba' Kelalan melumpuhkan sokongan pengundi untuk Baru Bian.

Esok Anwar akan bom Ba Kelalan dengan menaburkan sebanyak RM 2 juta tunai. Harap penerima dapat menyerahkan wang tersebut kepada SPR jika beliau berani melakukannya.

Petang ini Anwar kembali ke Kuching dan malam ini beliau akan berada di Serian, BDC Kuching, Samariang dan juga Sungai Maong Kuching.

Harap jentera BN dapat mengekorinya malam ini dan BOOM beliau sampai tak bernyawa.



PANAS : TUAI RUMAH PANJANG DI KAPIT MALUKAN ANWAR!!!


Rakyat Sarawak sepatutnya berbangga apabila telah mencipta sejarah buat pertama kalinya ketua pembangkang yang mempunyai masalah moral, ANUar Ibrahim tanpa disangka  telah memberhentikan ceramahnya ketika hendak baru bermula tanpa sebarang kekacauan dari pihak polis atau mana mana badan berkuasa.

Perkara yang tidak disangka ini telah berlaku semasa ANUar Ibrahim sedang menyampaikan ceramahnya di sebuah Rumah Panjang di Daerah Kapit, Tuai Rumah Panjang tersebut iaitu Edison Bugap telah menyampuk ceramah ANUar dengan soalan cepu emas.

Soalan "Apa cerita dengan kes liwat & DNA" dan "Dimanakan jam OMEGA ANUar" oleh Tuai Rumah Panjang tersebut telah mendapat sorakan daripada 120 orang penghuni yang datang untuk mendengar ceramahnya.

ANUar Ibrahim dikatakan marah dengan Tuan Rumah dan terus meninggalkan majlis tersebut tanpa bersalaman dengan Tuai Rumah dan penghuni rumah panjang tersebut.


Dengan sepanduk serta banner yang direntangkan ketika kunjungan Anwar ke Kapit ini, Anwar sepatutnya malu dan sedar bahawa dirinya langsung tak diperlukan di Sarawak.
Mungkin kaum cina dibandar-bandar utama Sarawak menyokong Anwar kerana mereka mahukan kuasa, tetapi bagi masyarakat Iban, melayu dan peribumi negeri lainnya, Anwar hanyalah seorang yang tak bermoral serta tak layak untuk diangkat sebagai pemimpin.



Dulu semasa sidang media si ANUar yang diadakan di Hotel Grand Continental, Kuching, ANUar Ibrahim kelihatan sombong dan berlagak apabila Wartawan bertanyakan soalan cepu emas itu. Soalan yang ditanya oleh Wartawan 8TV itu dijawab dengan soalan kembali dan ini tidak sepatutnya berlaku sebagai seorang pemimpin.

Kini bila tiba giliran rakyat bertanyakan soalan cepu emas itu barulah ANUar tersentak dan tidak mampu untuk menjawabnya. Apa lagi...barulah padan muka dan tindakan ANUar seperti biasa tak lain dan tak bukan ...lariiiiiii...
*Tahniah diucapkan kepada Tuai Rumah Panjang tersebut kerana berani mengajukan soalan tersebut.