Selasa, 19 April 2011

KRO mendedahkan betapa riak dan bongkaknya Azwan Ali Awww


Inilah wajah sebenar Azwan Ali. Pengacara yang semakin tenggelam dan disisihkan dari dunia hiburan dewasa ini, saban hari menimbukan kontroversi dengan mengutarakan kata-kata kesat terutama kepada pengikut-pengikutnya yang tidak sealiran pendapat dengannya.

Beliau yang merupakan saudara kepada Azmin Ali dan Umi Hafilda dapat dikenali melalui laman sosial Twitternya sebagai penyokong tegar parti P"Gay"R. Penulis tidak mahu masuk campur dengan aktiviti politiknya kerana penulis tahu ramai juga di kalangan artis-artis yang tidak menyokong BN. 

Cumanya janganlah RTM yang mendokong aspirasi Kerajaan, yang pernah dan sedang memberikannya rezeki dan TV3 yang pernah menaikkan namanya dahulu dimaki hamun dan dicerca setiap hari. Kalau betul anak jantan (walaupun beliau di alam realiti lebih merupakan seorang pondan atau mak nyah), berusahalah dan berdikarilah tanpa perlu mendapat bantuan daripada RTM dan juga ASTRO. Saya difahamkan rangkaian Media Prima sudahpun menyenarai hitamkan Azwan Ali dari rancangan-rancangan mereka.

Malam tadi, di laman sosial Twitter, bermula dengan "Tweet"nya yang marahkan pengundi-pengundi DUN Sarawak yang tidak menyokong P"Gay"R, beliau selepas itu mengeluarkan perkataan-perkataan lucah dan keterlaluan seperti anjing dan sebagainya kepada sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengannya.









Ibubapa dinasihatkan memerhatikan akaun laman sosial anak-anak kita terutama seperti Twitter, Friendster dan Facebook agar tidak menjadikan orang-orang seperti Azwan Ali ini yang mencarut setiap hari sebagai idola mereka. Pegawai-pegawai daripada Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) seharusnya mengkaji kembali kontrak artis-artis yang menentang Kerajaan dan berperangai tidak senonoh seperti ini.

Oh ya, saya juga berharap pegawai-pegawai KPKK yang sentiasa mengikuti dan membaca blog saya ini agar belajar dan mempunyai akaun-akaun Twitter dan Facebook sesuai dengan kedudukan Tuan-Tuan di Kementerian yang berkaitan dengannya. Bukan apa, senang kami hendak "tag" akaun Tuan-Tuan sekiranya orang-orang seperti Azwan Ali buat perangai lagi. Jangan marah noo.