Selasa, 14 Jun 2011

Isu Tian Chua

Pakatan Hanyir menuduh BBC. dewan rakyat dari BN terdesak dan takut terhadap suara bernas pakatan rakyat. Tambahnya lagi ahli dewan rakyat dari pihak pembangkang lebih baik dan mampu berhujah lebih baik daripada BN.

Yang ini TM nak gelak habis, sebab ternyata MP pembangkang langsung tak reti berbahasa melayu, dan mengharapkan teks ucapan dengan telor dan lidah mereka yang keras.

Pihak pembangkanglah yang paling gentar untuk berhujah di parlimen. Mereka yang berani ialah muka lama yang sudah mangli di dalam dewan.

Ini termasuklah Nizar 'lambar' Jamaludiin dari Bukit Gantang yang hanya membisu dalam dewan.

TV Selangor 09 yang kini telah membelanjakan RM 30 wang rakyat Selangor perlu ditutup segera kerana tidak berkualiti dan penuh dengan pembohongan.

Isu Tian Chua yang berdepan dengan usul digugurlkan dari dewan rakyat adalah hak dewan.

Pakatan Hanyir menuduh BN takut dan gentar. Oklah cuba lihat balik dewan undangan Selangor dalam isu pemecatan ketua pembangkang dan beberapa yang lain yang dipecat sesulka hati oleh speaker celaka dari Dap.

Begitu juga halnya dengan kes Adun Pelabuhan Kelang yang dihalang daripada menghadiri dewan kerana takut dengan usul mereka untuk mengundi menentang perlantikan SUK.

Tidakkah mereka bacul?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.