Sabtu, 13 Ogos 2011

Pulau Pinang jadi tumpuan pembeli paper lama

Bila Lim Guang Eng menghalang penggunaan pembesar suara dan disokong oleh Pas. Pas pula 2 x 5 dah dengan DAP, sama-sama gelong insin.

Ada balaci Pas kata

" Apa masalahnya? Ini Fatwa dan dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Negeri dan mestinya telah dirujuk kepada YDP Agong sebagai Ketua Agama Negeri. Semua Fatwa yang dikeluarkan pastinya telah melalui proses perbincangan dan berlandaskan rujukan yang sahih.  Tak perlu dipolitikkan isu ini sebab akan makan diri balik. Ada hadis sahih bagaimana Rasullulah sendiri  telah menegur seseorang yang membaca Al-Quran dengan suara yang tinggi dalam masjid. jadikan ia sebagai panduan."

Oii encik balaci Pas....akai ada gunalah.....

Hang kena faham beza meninggikan bacaan Quran dan penggunaan pembesar suara.. Tinggi suara yang ditegur oleh Rasullullah ialah meninggikan pic suara sehingga tiada irama atau bahasa Quran taranum.

Kalau gitu, majlis tilawah tak perlu pembesar suara lah....ceramah Pas tak perlu pembesar suara. boleh jerit kuat-kuat bagi pic tinggi..

Eloklah setiap masjid longgokkan saja pembesar suara, sudah tentu pembeli surat khabar lama akan datang untuk beli PA system tu ..sebab depa yang memerlukan nya...

Tapi ingat paper lama pun jangan jerit kuat-kuat nanti kena marah dan kena tegur oleh Lim Guan Eng.