Isnin, 29 Ogos 2011

Rombongan Jihad Umno sudah tiba di Somalia untuk bantuan kemanusiaan


ONDAY, AUGUST 29, 2011

 

Gambar diatas merupakan pasukan tentera kerajaan sementara Somalia yang sedang mengawal keadaan dibandar mogadishu. bukan sebuah kenderaan tetapi kiri kanan dan seluruh pelusuk jalan dibandar Mogadishu ini dipenuhi dengan mereka yang bersenjata. Ada yang berpakaian seragam lengkap ada juga yang hanya berselipar. 

 

Baru sebentar tadi para sukarelawan yang terdiri dari Doctor diketuai Dato Azeez menghantar bekalan ubat ubatan ke Hospital Dar Al- Shifa yang mana hospital ini merupakan sebuah hospital Pakar dalam Mogadishu. 

 
Ketua Misi Kelab Putera 1 Malaysia 
Datuk Azeez Rahim 
 

Lebih kurang 30 kotak bekalan ubat ubatan yang telah dihantar buat hospital pakar Dar Al Shifa di Mogadishu ini. Antara ubatan yang disumbangkan iaitu Vaksin untuk kanak kanak dan dewasa yang mana merupakan satu hal yang terpenting bagi rakyat Mogadishu ini. 

 

Diluar Hospital sewaktu kami para sukarelawan menghantar sumbangan ubat ubatan para tentera sementara Somalia mengawal keadaan bagi memberikan perlindungan keselamatan buat kami semua. 
 

Datuk Azeez Rahim menyampaikan sumbangan 
ubat ubatan kepada wakil Hospital Dar Al Shifa 
 
Lagi ubat ubatan yang siap sedia untuk diagihkan esok 
kepada Hospital sekitar Mogadishu 
 
Tentera Sementara Somalia Sedang berkawal 

 
Air minuman yang merupakan sumber terpenting dalam Somalia. Dan untuk makluman semua harga air di Somalia ini harganya lebih mahal dari sebotol Coke botol 1.5ml. 

 
Tentera Sementara Somalia ini merupakan seorang remaja yang 
pada anggaran Gomo baru berumur 16 tahun. 

 
Disinilah Helikopter Black Hawk terhempas setelah ditembak tentera Somalia. 
Terkenang cerita Black Hawk Down 


Psssttt.... Memang menyeramkan bila lihat keadaan bangunan yang dipenuhi lubang peluru dan mortar...huhuhu 

DAP ANTI ISLAM 
PAS ITU MELAYU 
UMNO ITU ISLAM 

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Humanitarian Assistance Somalia DAY 2 - Kami Selamat Sampai Mogadishu



Lapangan Terbang Somalia 




Jam 10.45 pg waktu Malaysia kami para sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia berlepas ke Mogadishu dengan menaiki Charlie 130 H dari pulau Seychelles.kami sampai jam 14.15 waktu Malaysia yang mana 3 jam 30 minit masa penerbangan kami. 


Kedatangan kami di lapangan terbang Mogadishu disambut oleh Menteri Perikanan dan beberapa orang ahli parlimen Somalia.Turut hadir sama pasukan ricky team Malaysia yang dianggotai seramai 7 orang yang tiba awal pada 25hb lalu. 



Kami seterusnya bergerak ke Hotel penginapan 10 minit dari lapangan terbang dan untuk makluman anda sebaik sahaja kami keluar dari kawalan lapangan terbang keadaan diluar dilihat amat merbahaya sama sekali. 


Laporan lanjut akan menyusul..... 

Psssttt....Line tenet slow gila.......aduh...... 



DAP ANTI ISLAM 
PAS ITU MELAYU 
UMNO ITU ISLAM 

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT