Rabu, 31 Ogos 2011

Sekolah Menengah Kebangsaan Mat Sabu

Generasi hari ini mungkin mengenali tokoh Melayu seperti Dr Burhanuddin dan Ahmad Boestamam melalui nama sekolah sahaja, tetapi bukan perjuangan mereka.

Mereka adalah pejuang Melayu berhaluan kiri dan kerajaan tetap mengiktiraf mereka, walaupun kedua-dua mereka pernah hidup dalam tahanan.

sedang bermimpi SMK Mat Sabu
Mungkin juga Mat Sabu ingin namanya dikenali setaraf dengan kedua-dua tokoh tersebut, atau Mat Sabu inginkan kerajaan menamakan sebuah sekolah dengan nama  SMK MAT SABU , KAMPUNG KUALA SUNGEI , KUALA KEDAH. KEDAH DARUL AMAN.

3 ulasan:

  1. kat sekolah tersebu kelak akan diterangkan jasa-jasa dan kebaikan komunis, akan dipuja puji pol pot yang mampu mengurangkan jumlah rakyat dengan jayanya, akan diceritakan betapa baiknya kerajaan komunis cina memberi elaun kepada umat islam yang tak berpuasa, betapa bebasnya rakyat mencaci cerca kerajaan komunis sekiranya mereka tidak puas hati tidak macam malaysiani asyik-asyik isa isa saja. fuh baik sungguh komunis ni.

    BalasPadam
  2. Hanyanya orang yang hilang akal dan orang munafik sahaja boleh menerima kepimpinan mat sabu lahanat ini,jadi kalau nak namakan mana-mana sekolah atas nama mat sabu maka sekolah itu sebenarnya sekolah komunis yang didirikan oleh kerajaan dap laknattullah yang mana mat sabu dan kepimpinan pas dan pkr yang menjadi barua sekarang ini.///

    BalasPadam
  3. hahahahah lawak lawak antarabangsa pagi merdeka ni memang best tambahan pulak yang menjadi inspirasi dan pencetus ideanya adalah beruk MAt Sabun ni.. memang betul kalau dah ada adea yang bernas nak tukar sejarah balik boleh lah bermula di sekolah.. jadi mat sabu yang tak habis sekolah ni kenalah tubuh sekolah yang boleh mengikut idea merapu dia tu.. kalau dia boleh menang pilihan raya PRU13 nnt dan dapat ehsan jadi BARUA dari puak DAPig bleh lah dia jadi Menteri Pelajaran yang mengubal dan menguatkuasa Akta pelajaran baru dengan menambah subjek2 seperti psikologi pengampu, pembelit, bagaimana untuk lupa dlm masa seminggu, sejarah boleh diubah dengan membelit dan Spinning, selain subjek biologi dengan mengubah fakta mengatakan otak terletak kat salah satu lutut bukan kat kepala.hah mesti gembira punya puak2 kafir kat dlm DAPig tu dengan keupayaan menteri pelajaran baru ni!!!

    BalasPadam