Khamis, 1 September 2011

Fw: KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Wed, 31 Aug 2011 23:55:28 -0700
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>; <obm181253@gmail.com>
Subject: KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM

          Cadangan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia Dato Ibrahim Ali berkaitan penubuhan Kementerian Hal Ehwal Islam sepatutnya disegerakan oleh Kerajaan yang sedang Memerentah sekarang ini demi menyelamatkan Agama Islam yang telah digadai oleh pihak tertentu pada masa kini, Kalau perkara penting ini tidak boleh dibuat sekarang bermakna Kerajaan yang ada sekarang tidak mempertahankan Perlembagaan Persekutuan kerana mengikut Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan Islam adalah Agama Rasmi Negara dan majoriti rakyat beragama Islam.

          Kalau di Indonesia ada Kementerian Hal Ehwal Islam kenapa Malaysia tidak boleh diwujudkan Kementerian tersebut, Sudah sampai masanya kita terpaksa bertindak untuk mempertahankan Agama Islam kerana peranan Menteri dijabatan Perdana Menteri yang bertanggong jawab tentang Agama Islam yang ada sekarang ini nampak macam tidak mempunyai kuasa untuk bertindak apabila Agama Islam dijadikan modal Politik oleh pihak yang tidak bertanggong jawab kerana Menteri diJabatan Perdana Menteri ada juga Menteri yang bukan beragama Islam.

          DIharapkan cadangan ini dapat dipertimbangkan dan dilaksanakan dengan kadar segera  kerana tidak ada lagi mana-mana pihak yang boleh menyelamatkan keadaan maha kalang kabut ketika ini nak harapkan Parti Pas yang kononnya memperjuangkan Islam taubat mereka tak boleh mempertahankan Islam kerana sudah 20 tahun Memerentah Negeri Kelantan pun tetapi tidak juga boleh selamatkan Islam malah lebeh ramai orang Melayu disesatkan oleh Pemimpin Pas. Jadi kepada Kerajaan pusatlah kami menaruh harapan gunakan lah kuasa yang ada untuk menubuhkan  KEMENTERIAN HAL EHWAL ISLAM. . .  / / /

Drp : Othman Mohd
TPPD Lms         

7 ulasan:

  1. slg bini pemimpin gaya mcm org kafir, tok sah cita pasai Islam lah...kpala keretapi x betul, xkan ekornya blh lurus

    BalasPadam
  2. Salam TM.

    Aku amat setuju dengan usaha Presiden PERKASA Malaysia agar Kerajaan menubuhkan Kementerian Hal Ehwal Islam, Malaysia.

    Pada pendapat aku banyak perkara yang ada kaitan dengan pelaksanaan undang-undang Islam tersekat atau terhalang kerana, kalau aku tak silap, berpunca dari ketiadaan undang-undang khusus berhubung dengan perkara-perkara penting seperti undang-undang Murtad dan lain-lain lagi.

    Semoga dengan adanya Kementerian ini banyaklah yang dapat dirungkaikan demi kepentingan Islam sebagai Agama resmi Persekutuan.

    BalasPadam
  3. Quraan suruh jaga aurat tapi keluar tv kepala x tutup, lawan al Quraan tu....kan gaya mcm org kafir...x leh fikir ke TM...

    BalasPadam
  4. Umno lebeh islamnya dari pas kerana pas itu lebeh kafir dari kafir faham pas bangang !

    BalasPadam
  5. kepada yang ingin menyertai komen diruangan ini jangan terlalu beremosi kita beri komen yang boleh diterima jangan jadikan ruangan ini pentas politik suka-suka nak cakap apa sahaja,ulas secara orang yang berilmu semoga ulasan yang dibuat memberi kebaikan kepada semua.

    BalasPadam
  6. bila bini pemimpin x pakai tudung jadi lebih Islam ye....oh baru x faham

    BalasPadam