Sabtu, 3 September 2011

Isu kematian wartawan di Somalia dikritik Pas

Pas yang menjerit jerit di atas jalan kononnya berjihad telah mempertikaikan kematian wartawan yang tidak memakai jaket kalis peluru.

Mungkis Pas tak faham undang-undang perang. Wartawan dan Red Crescent atau palang merah (PBSM) tidak boleh diserang atau ditembak.

Pas juga mungkin tak faham bahaya ajal maut adalah ketentuan Allah. Kalau peserta demo yang mati sesak nafas diiktiraf oleh Pas sebagai jihad dan mati syahid.

Pas juga boleh dipertikai kerana gagal membekalkan alat bantuan pernafasan kepada peserta demo.

Seterusnya Pas bertikai Dato T yang memakai jaket kalis peluru sewaktu bersumpah dalam isu china doll mangsa seks pemimpin pembangkang.

Pas perlu tahu bahawa Pas telah berhimpun awal dan cuba menyekat dan menghalang majlis sumpah mubahalah.

Pengikut Pas sememangnya ganas, sanggup mati mempertahan orang yang mereka suka, seperti Anwar dan Lim Kit Siang.

Kita tahu ada antara mereka bersenjatakan pisau dan dicelah celah ribuan penyokong boleh muncul bodyguard upahan Anwar untuk bertindak dan membunuh Dato T samada dengan objek tajam atau peluru .38.

Ia juga menunjukkan puak-puak pembangkang di Malaysia lebih ganas daripada rakyat Somalia.

Pas sepatutnya mengucapkan takziah dan membaca umul kitab sebagai sadaqa kepada arwah yang gugur di medan perang. Matinya mati syahid dan syurga tempatnya. Lagipun beliau mati kerana terkena peluru sesat, bukan ditembak tetapi tertembak.

Tak apalah, selepas team Dato Aziz balik, boleh lah Pas ajak Unit Amat yang diketuai oleh Ajak 10 juta dan Tantawi 100 ke sana untuk berjihad.

Pas sudah tentu berani untuk mencari syahid. So boleh lah berangkat ke sana.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 ulasan:

  1. Puak2 PAS yg mahu mati syahid bolehlah pergi Somalia. Puak itu sebenarnya penakut. Berani cakap sebab M'sia tidak huruhara. Mereka sebenarnya mahu huruharakan negara & kononnya mati syahid apb berdemo kerajaan yg zalim. Utk makluman para penjilat jubo Anwar, mereka itu mati syahid tetapi "mati katak" yg tiada siapa yg peduli. Buat kerja haram tanpa kebenaran. Puak ini apa org buat semua tak betul. Bahlol lagi bangang.

    BalasPadam
  2. Lalu, org yg mati waktu tidor di katil salah siapa?, yg mati di jln raya, salah siapa? Yg mati dlm lain2 hal tu salah siapa?....subhanallah...insaf lah. Biar allah saja yg tahu. Kepergian nya di hari Jumaat yg mulia, ketika dlm misi kemanusiaan...mengambil gambar2 bagi keinsafan umat manusia...Apa kah itu tidak mulia. BilavAllah sudah menentukan...tidak ada yang bolih menahan nya, wpun baju kalis peluru. Salam takziah dari saya dan Al Fatihah.

    BalasPadam
  3. itulah pas - penganas anda suka - apa yang orang lain buat semuanya salah, apa yang depa buat semuanya benar, hatta mempertahankan orang mereka yang menghampiri zina pun mereka sanggup, mendoakan kesejahteraan orang mereka yang meliwat pun mereka sedia. entahlah apa nak kata orang yang mati semasa pergi ke somalia dan berbakti kepada rakyat somalia pun mereka kutuk. apa yang aku tahu kerja puak ps ni hanyalah kutuk, kutuk dan kutuk saja. nak pergi ke somalia jauh sekali, nak pergi ke plastine tentu tidak, kalau kumpulan datuk azeez rahim terbunuh itu hari semasa ke plastine pun tetap mereka kutuk. nak berjuang bersma-sama umat islam kat plastine atau somalia tentulah tidak. setakat berani melawan kerajaan malaysia ni tentulah mereka berani siap isytihar syahid lagi walaupun matinya bukan kena tembak, kena pukul tetapi mati dek serangan sakit jantung, huh tetap syahidlah matinya itu.

    BalasPadam
  4. pecacai-pecacai pas memang begitu perangai mereka kita cabar pas hantar ahlinya membantu pasukan yang memberi bantuan disumalia kalau tak ada yang berani nak pergi jangancuba nak pertikai apa yang orang buat, setakat nak menyalak diatas jalan raya dimalaysia atau buat perhimpunan haram itu bukan berjuang namanya tapi perosak keamanan.

    BalasPadam