Ahad, 4 September 2011

Kerajaan Johor Iktiraf Mat Indra?

Beberapa blog Pas telah menyiarkan artikel bahawa perjuangan Mat Indra telah tertulis dalam sebuah buku Pengukir Nama Johor, pernerbitan oleh Yayasan Warisan Johor.  Cetakan tak pasti, kemungkinan oleh PTS yang pro pembangkang.

TM merasakan ini ada strategi jangka panjang Pas. Mungkin penulis atau penyumbang artikal tersebut adalah penyokong komunis dan Pas terlebih dahulu menulis dan setelah dicetak barulah Mat Sabu dijadikan Loud Speaker untuk mendendangkan Mat Indra adalah hero.

Pas kata kerajaan Johor mengikhtiraf Mat Indra. Ini tidak menjadi persoalan kerana mana ada masa pihak kerajaan nak membelek atau menilai buku tersebut sebelum ia di cetak.

Lagi pun jika kerajaan Johor iktiraf Mat Indra sebagai pejuang, sudah tentu pihak istana sudah pun memberi bintang kebesaran kepada Mat Indra.. Atau Pihak Pas dan penerbit sengaja mainkan isu dengan buku tersebut.

Bab kerjaan Johor iktiraf kita kena tengok dan belek buku tersebut baru tau jawapannya.

4 ulasan:

  1. Bila pula kerajaan Johor mengiktiraf Mat Indera? Puak penipu memang pandai menempel gambar. Kalau boleh bro tengok, mungkin ada gambar Amuwar dgn kote tercokeh dlm senarai tersebut. Kerajaan Johor mengiktirafnya sebagai petualang zaman moden yg tak tau malu. Kote dah ditunjukkan seluruh dunia tetapi dia tidak menafikan kotenya. Yg dijadikan isu adalah konspirasi. Muko ko diat...

    BalasPadam
  2. diaorg berhujah ade rujukan, korang berhujah pakai kpla lutut..emosi

    BalasPadam
  3. Waktu zaman komunis bermaraja lela dulu aku pernah dengar hebatnya mat indera yang dicerita orang-orang tua,kalau dia nak bini orang, anak dara orang, keluarga mereka mesti beri kalau tak mau mati, banyak jaguh-jaguh kampung yang nak tunjuk teror mati kena tembak dengan pengikut mat indera ( melayu + cina ), tak dengar pulak orang melayu memuji mat indera sebagai pejuang melayu atau kemerdekaan.

    BalasPadam
  4. taiping mali.... lu memang bodoh lah...
    kalau lu bapak kija sama itu gengster... polis melayu bunuh sama dia.. lu mau kata itu polis melayu jahat ka....bolo tatak otak tpu olang....

    BalasPadam