Isnin, 26 September 2011

Resab kerajaan Selangor merudum membuatkan Khalid terus gagap

Pelingkup wang rakyat


Reserve negeri Selangor hanya tinggal RM1.1 Bilion dalam bentuk asset beku dan pelaburan berbanding sewaktu Kerajaan PR mengambil alih dari Kerajaan Barisan Nasional RM3.3 Bilion dalam bentuk tunai....

Dari segi keselamatan untuk rakyat Selangor simpanan ini hanya bertahan dalam masa 6 bulan sekiranya berlaku perkara mendesak terhadap perkembagan ekonomi atau perkara yang lebih meruncing.

Didalam hal ini pentadbiran Selangor sewajarnya mencari pelaburan baru dari luar bagi menjana semula pertumbuhan ekonomi negeri dalam usaha menampung peratusan pelajar lepasan universiti mencari pekerjaan.

Dianggarkan lebih dari 200,000 pelajar setiap tahun mencari pekerjaan setelah mereka menghabiskan tempoh pengajian mereka di Universiti tempatan.

Apakah Kerajaan Negeri semata-mata mahu mengharapkan Kerajaan Persekutuan menyediakan secukupnya peluang pekerjaan untuk rakyat negeri ini, Negeri Selangor Darul Ehsan dalam melaksanakan tanggungjawab sosial atau fardhu kifayah kepada rakyatnya.....kiranya ini terjadi lebih baik dan molek pentadbiran negeri ini diserahkan kembali kepada pentadbir yang cekap dan telah terbukti berjaya Kerajaan Barisan Nasional didalam Pilihan Raya Umum ke 13 akan datang.....seluruh rakyat Selangor mahu melihat janji-janji manefesto PR didalam PRU12 yang lalu dilaksanakan....................

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.