Ahad, 9 Oktober 2011

Anwar tak perlu elaun naik

Anwar sememangnya sudah terlalu kaya. Setakat naik elaun wakil rakyat 10 atau 15 ribu sebulan pun ia tidak menjadi apa-apa erti kepada beliau.

Wang Anwar berbillion dollars. Gaji kakitangan dalam dan luar negara pun dibayar menggunakan matawang USD. Tak percaya sila tanya Rahimi.

Mereka yang mengharapkan bantuan kenaikan ealaun ialah wakil rakyat PKR yang sengket. Mereka tidak diperuntukan apa-apa bantuan kewangan untuk membangunkan kawasan yang mereka menangi.

Contoh paling ketara ialah Dun Tanjung Piandang Kuala Kurau Perak. Wakil Rakyat adalah PKR.

Dahulu di Batu Kurau, seorang guru yang baru bersara di suruh jadi calon PKR, duit pencen habis, menang tidak. Sampai kini tak ada rumah, menyewa seumur hidup.

TM teringin nak tahu berapa bayaran bil elektrik, bil air dan bil telefon rumah dan telefon bimbit beliau. Sudah tentu mencecah jutaan ringgit sebulan.

Ini belum kira gaji outriders dan bodyguard. Termasuk lesen senjata api dan sebagainya.

Tanggungan kereta, servis kereta, gaji pemandu dan sebagainya. Wah hebat Anwar sama seperti sahabat kesayangannya Erap di Filipina.

Erap dan Anwar sehati sejiwa, Erap membina mansion atau rumah agam untuk perempuan simpanannya yang bernilai. Jutaan ribu pesos, Anwar pula gemar memiliki condo mewah yang kita tak tahu jumlahnya.

Harap ada spy mat bond yang dapat membongkarkan kekayaan Anwar. Anwar menghina ahli dewan yang menuntut kenaikan elaun. Anwar yang bongkak dengan kekayaan yang tidak akan habis walaupun 100 tahun lagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.