Selasa, 11 Oktober 2011

Ini lagi kritikan hebat buat puak-puak babi

BOB LOKMAN ADALAH BABI DIKALUNG MUTIARA!!!

Bila Bob Lokman diseret penguatkuasa JAIS ke balai polis Hulu Langat kerana memberi ceramah tanpa permit, sememangnya ia adalah tindakan yang paling wajar. Sekalipun Bob Lokman begitu bangga, dia adalah cicit ulama terkenal Kelantan, Tok Kenali, namun Bob Lokman bukanlah seorang yang hadam ilmu, malahan dia mengakui yang dia hanya berbangga sebagai cicit Tok Kenali, sedangkan keilmuwan Tok Kenali tidak ditekuninya.

Bagi mereka yang mempelajari ilmu tasauf, seringkali diperingatkan oleh mursyid agar tidak menjadi BABI YANG DIKALUNGKAN MUTIARA. Ungkapan tersebut merujuk kepada golongan jahil yang cuba mengajar orang lain tanpa sebarang ilmu dan padanya diletakkan kemuliaan padahal orang tersebut hanya menyebarluaskan kejahilannya.

Bob Lokman perlu dipersalahkan kerana dia masih tidak sedar-sedar diri. Barangkali memikirkan dia hampir setaraf dengan Akil Hayy yang juga seorang penghibur, tetapi menekuni pelajaran agama di Pasentren terkenal Indonesia, berbanding Bob yang diketahui memang jahil, Bob Lokman menjadikan status pelawak yang ada padanya untuk menarik perhatian, sekaligus mengisi uncangnya menerusi ceramah-ceramah yang bersadurkan politik kebencian.

Bagaimanapun, manusia yang paling boleh dipertanggungjawabkan adalah mereka yang menjemput Bob Lokman untuk berceramah di surau di Hulu Langat itu. Amat mustahil mereka tidak tahu yang Bob Lokman hanyalah seorang pelawak yang sentiasa berlawak dalam hidupnya, termasuklah akidah dan anutannya. Hanya kerana ketaksuban terhadap politik kepartian, menyebabkan mereka meninggalkan perintah Allah Taala agar tidak membenarkan si bodoh mengajar agama!

Bagi yang tidak faham ungkapan BABI DIKALUNGKAN MUTIARA, anda boleh perhati dan amat-amati wajah Bob Lokman kerana padanya memang terdapat ciri-ciri lengkap SEEKOR BABI YANG DIKALUNGKAN MUTIARA!