Selasa, 3 Januari 2012

Adam Adli anak orang susah.

Info yang diperolehi dari orang kampung beliau menceritakan sedikit perihal keluarga Adam.

Kalau kita dengar cara dia bercakap di media, langsung tak ada pelat atau bunyi orang Penang. Slang dia macam orang KL saja.

Rupa-rupanya memang benar , Adam berdarah campur, ayahnya berasal dari Melaka dan ibunya adalah keturunan combi dari Penang.

Memang benar bapanya dahulu bekerja dengan Keretapi Tanah Melayu sebagai pemandu lokomotif  tetapi telah diberhentikan kerana mengalami penyakit kemurungan.

Emaknya pula adalah bekas pekerja kilang dan kedua ibu bapa mereka hari ini tidak bekerja lagi dan mungkin bergantung kepada pencen ilat yang diperolehi oleh bapanya.

Adam adalah anak sulung daripada dua beradik lelaki, hari ini keluarga Adam hidup susah dan sekadar menyewa rumah kampung sahaja di Bertam Kepala Batas Pulau Pinang.

Mungkin kerana desakan hidup untuk berlagak mewah, Adam sanggup menjadi pecacai Anwar dengan menerima upah dan gaji lumayan sehingga beliau mampu memiliki sebuah kereta.

Sedih bila mendengar kisah latar belakang keluarganya. Sidikit sebanyak kehidupan Adam sebagai anak sulung memang terganggu. Kita takut satu hari ini hidup Adam berakhir di Tanjung Rambutan sahaja kerana anxiety seperti yang dialami oleh ayahnya.