Rabu, 25 April 2012

The good, the bad and the ugly at Dataran Merdeka

Semua orang sudah tengok video yang disiarkan dalam blog papagomo tentang tingkah laku peserta perkhemahan anti Ptptn.

The Good
Yang baiknya ialah peserta dapat tunjuk muka dalam media perdana dan media cyber. Dulu pelakon tambahan filem Zaiton Sameon si Betina Botak tu tak dikenali ramai. Unit Amal Pas turut seronok kerana dapat jamu mata tengok peha amoi amoi yang bersantai dengan seluar pendek di situ

Selepas menyertai kempen Anti Ptptn, nama dia melonjak naik. Apa tidaknya , dengan imej LGBT bekepala Botak, berseluar pendek, memakai baju tanpa lengan sehingga mendedahkan buah betik dan ditambah dengan gelang berselerat di tubunya serta imej smoker menyebabkan ramai orang mencarinya untuk tujuan tertentu.

The Bad

Video dan gambar yang didedahkan oleh media cyber menunjukkan jantan betina bercampur gaul dan ada yang tidur dekat-dekat di luar khemah dan dalam khemah. Inilah moral yang ditunjukkan oleh pemimpin pembangkang terhadap anak buat mereka.


The Ugly
Terlalu banyak untuk diperkatakan. Antaranya semasa pergelutan dengan penguatkuasa DBKL terlihat seorang remaja terencat akal yang pernah menyerang polis di Kampung Baru tahun lepas, pun tumpang sekaki untuk menyerang penjawat awam. Paling sedih bila tengok puak-puak pro Pas yang solat jemaah dan disertai oleh bukan Islam seolah-olah ia satu permainan. Adam dan Budak Syiah Ismath selamba badak berpeluk dengan bini dia waktu orang lain berjemaah.

Cukuplah takat tu.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.