Isnin, 16 April 2012

Najib dan Khalid menjadi sasaran puak bahalol

Bila Melayu kurang ajar...........???
Kena jadi garang laa sikit

Kenapa sibuk,, nak free tunggu lah menang nanti


Khalid di cemuh media pembangkang

Demontrasi hapus kan PTPTN sepatutnya tidak perlu dilakukan. Pembangkang hanya perlu berjanji dan masukkan dalam manifesto mereka sahaja untuk PRU 13

Mereka perlu pastikan janji mereka ditunaikan. Buka pintu kepada semua rakyat untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti secara percuma, tanpa mengambil kira IPTA atau IPTS.

Demontrasi ini adalah yang paling bodoh, jijik dan hina apabila mereka terpengaruh dengan segelintir bukan Islam yang menyediakan ritual agama Hindu terhadap dua gambar pemimpin negara. Mereka juga terpekik terlolong dengan mengaitkan Altantuya dan Rosmah yang tidak ada kena mengena dengan PTPTN.

Orang yang bertanggung jawab dan menyokong penubuhan tabung itu ialah Anwar sendiri sewaktu menjadi Menteri Kewangan, maka Anwar lah yang patut dipersalahkan.

Tabung ini dimanfaat oleh anak-anak Melayu yang miskin dan tidak berkemampuan. Anak orang berada dan berkemampuan tak perlu tabung ini kerana kalau dapat pun jumlahnya amat kecil, tak berbaloi langsung.

Oleh itu anak melayu harus ingat, 8 ribu peminjam yang tak perlu bayar balik pinjaman ialah anak cina dan 4 ribu anak melayu, kerana mereka lulus cemerlang. Yang engkar cuma 17 peratus sahaja.

Dahulu ramai anak melayu yang miskin tak dapat masuk U kerana gagal mendapat biasiswa. Kini dengan adanya pinjaman tersebut, mereka yang lulus 3 matapelajaran pun masuk masuk ke IPTS.

So apa lah bangang sangat nak buat demo......