Rabu, 11 April 2012

Tunku Aziz hina keturunan India Muslim

Dia ni suku kaum apa pulak?
Tunku Abdul Aziz adalah bekas Special Adviser to the UN Secretary yang menyertai DAP telah menghina keturunan India Muslim yang hidup di Malaysia dan mengamalkan adat budaya dan perkahwinan campur. terutamanya mereka dari sebelah utara semenanjung Malaysia.

For all their professed Malayness I am told the majority speak Tamil at home. We are free to speak any language. However, those claiming to be Malays must not only practise Malay customs and traditions but also habitually speak the Malay language. That is what the Constitution says. But you have to give it to them: they know Malay weaknesses instinctively and are quick to exploit them.

Selepas ini kita tunggu pula apa pula penghinaan beliau terhadap orang melayu yang berasal dari suku mendailing, jawa, rawa, bugis, iban dan sebagainya.

Tunku Aziz patut mengkaji asal usul keturunan beliau juga sebelum menghina keturunan orang lain. Tunku Aziz juga nampaknya pengipas punggung Lim Guan Eng, kemungkinan beliau melobi untuk jadi calon wakil rakyat bagi kerusi dewan rakyat di Pulau Pinang.  Lihat ayat di bawah yang dipetik dari Malaysian Insider.

 Guan Eng is sticking his neck out to help bring about a better Malaysia for all.

 Elok lah, kembang punggung LGE, esok dia akan jual lebih banyak tanah-tanah resab melayu dan membangun kan lebih banyak perumahan mewah di negeri pulau itu.