Isnin, 30 Julai 2012

Akhirnya MPT tunduk dengan Nga Kor Ming

Majlis Perbandaran Taiping, membatalkan projek untuk membangunkan kios rakyat dan cenderamata yang akan dibangunkan oleh Koridor Utara atas desakan oleh DAP taiping.

Dan dua tapak baru dicadangkan oleh MPT kepada Koridor Utara, pertama dibelakang TANDAS tempat rekriasi Taman Tasik dan di tapak permainan berhampiran dengan gelangangan tenis.

Pada pendapat saya ini hanya gula gula untuk menenangkan perasaan masyarakat bumiputra khususnya orang melayu selepas Majlis perbandaran tunduk kepada desakan DAP, yang pasti bila kelak memilih tempat yang baik seperti taman permainan bersebelahan  gelanggang tennis, pastinya satu lagi protes yang akan dibuat DAP dan sekali lagi MPT akan tunduk, dan kios yang dapat menjana pendapatan masyarakat tempatan khususnya bumiputra akan ditempatkan di belakang TANDAS. itu yang DAP mau!

Datuk Setiausaha Politik Menteri Besar dan Datuk Adun Exco Kerajaan negeri Mesti Campur Tangan dalam hal hal Orang Melayu jangan Sampai Kios untuk orang Melayu diletakkan Belakang Tandas!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.