Khamis, 12 Julai 2012

PAS Larut sudah sampai tahap riak dan bongkak


PAS sekadar sebuah parti politik yang kaya dan taksub dengan bendera semata2...
Dari zaman aku kecil sehinggalah ke zaman aku tua ni, aku lihat Pas benar2 taksub dengan bendera dan aku percaya bahawa Malaysian Book Of Record patut memberikan pengiktirafan kepada Pas sebagai satu2nya parti politik di Malaysia yang mempunyai bendera yang paling banyak..tidak cukup di tiang lampu yang dulunya LLN (kini TNB), tiang telekom, lampu isyarat, tiang papan tanda, kepala simpang, titi, jambatan, pokok, dinding gunung, bumbung rumah dan berbagai2 lagi lah..hatta kat atas tangki air taman perumahan pun jadi mangsa pasang bendera..tetapi barang harus diingat, bendera yang banyak bukanlah melambangkan kekuatan malah kadang2 aku kesian bila tengok bendera dah jadi mcm sesungut sotong bila ditiup angin..rakyat tak boleh cari makan kalau sekadar dengan bendera yang megah jer...orang nak tengok perkhidmatan dan bukannya bendera yang berkibar sahaja -Mukther Rizam