Langkau ke kandungan utama

Si Fakir miskin dihalau, Abby Abadi dijulang dan ditatang

Ya Allah, kesian aku tengok si fakir yang menadah tangan dihalau oleh Jabatan Amal Pas. Inikah yang dikatakan parti berkebajikan?

Perhatikan gelamat mamat Pas yang dok mengurat Abby...terangkat-angkat kerusi nak dekat dengan Abby dan Janda tu pun sampai tak sedar tefefon terjatuh dari riba..mujur ada abang mamat Pas boleh juga kutip fon yang jatuh

Sedih bila dengar kenyataan Abby, masuk Pas takut di soal di akhirat, agaknya berapa ramai artis yang telah ditarbiah sesatkan oleh Pas.

Ulasan

  1. Dia takut bila disoal di akhirat, dia kata dia memperjuangkan agama, tapi nama xdak dlm senarai....

    Baru aku tau, malaikat nanti photostat senarai nama ahli PAS utk senarai pejuang agama... Habeh la pejuang2 Islam lain, nama depa tertinggal la pasai xdak nama kat PAS

    BalasPadam
  2. dah takde isu ke?

    BalasPadam
  3. Masallah hebat sekali taksubnya bila takut disoal diakhirat kerana takut tiada nama dalam barisan pejuang Islam jika tak isi borang PAS......

    Agak-agak pejuang Islam dulu seperti sahabat-sahabat Nabi akan disoal kot kerana terlambat isi borang.....is..is..is.....hebat betul tarbiah ni.....

    BalasPadam
  4. Nama hang mmg xde dlm senarai syurga Abby... Nama hang dalam senarai ke neraka... Aku sendiri tengok list nama tu... Nama hang bawah nama aku jer...

    BalasPadam
  5. Tu bukan Unit Anal PAS... Tu SB tu...

    BalasPadam
  6. Ostad kepiah hijo ambik kesempatan skodeng bawah kain Abby kee??

    BalasPadam
  7. laahaulawalaa khuwata illa billah..masya Allah knpalh tksub melebih dr agama
    aku xrisau Abby tu nk join PAS utk jd ahli politik..tp aku risau doktrin dan cara ijtihad Abby menyertai PAS.. takut aku.. seolah2 mcm baru peluk Islam, dn menafikan perjuangan jemaah lain, mcm mnalah Pok Nik nk jwb dpn Allah kesesatan org2 PAS nnti

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…