Isnin, 1 Oktober 2012

Dah la biadab, cakap pun kalah dengan keling kacang putih

Published on Sep 29, 2012 by MediaIIUM
Pendedahan Rakaman Video Oleh Pelajar UIAM yang menunjukkan kebiadapan pelajar UIAM sendiri yang tidak menghormati Timbalan Rektornya sendiri, Dato' Dr. Mizan yang cuba menjelaskan perkara sebenar tentang kepincangan sistem yang berlaku semasa Pilihanraya Kampus UIAM pada 25hb September yang lepas.

Jelas video ini menunjukkan Pelajar UIAM Pro-Pembangkang dengan rasa tidak hormat dan berakhlak meninggalkan dewan percubaan tersebut meninggalkan Timbalan Rektornya sendiri yang sedang menjawab segala apa soalan yang dilontarkan oleh Pelajar UIAM sendiri.

Keberanian Dato' Dr Mizan harus dipuji kerana berhadapan dengan kumpulan pelajar yang tidak menghormati beliau sebagai TImbalan Rektor ataupun orang yang lebih tua.

SIkap pelajar UIAM pro-pembangkang ini tidak dapat menghormati seorang Timbalan Rektor mahupun seorang yang lebih berumur daripada pelajar tersebut.

Adakah ini akhlak yang sepatutnya ditunjukkan oleh seorang pelajar yang datangnya daripada Universiti ISLAM Antarabangsa Malaysia?

Sungguhpun kamu tidak menghormati beliau sebagai TImbalan Rektor, sekurang-kurangnya hormatlah beliau sebagai orang yang lebih tua daripada anda.

Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk.. (Surah Al-Nahl Ayat 125)