Langkau ke kandungan utama

AES dan Umno

Dahulu sewaktu PKR mula menjadi munafik, mereka akan menyalahkan Umno dalam segala bala yang menimpa keluarga mereka.

Anak jatuh motorsikal pun salah Umno, anak jatuh buaian pun salah Umno. Anak mampuih merempit pun salah Umno.

Kini kerana semua salah Umno, menyebabkan wujudnya AES. Pembangkang terus menuduh dan menyalahkan Umno kerana berusaha mengurangkan kemalangan jiwa.

Dap memang mahu melayu mampuih cepat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. Aku yang lahir sebagai keturunan Melayu pun memang mahu UMNO mampus cepat-cepat. UMNO memang menyusahkan.... UMNO dahlah sesat, cenderung menyesatkan orang lain pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nilah Melayu tak sedar diri tak sedar bangsa,agama islam dan negara nak tergadai.tak sedar psl perjuangan UMNO dia dpt hidup aman makmur.

      Padam
    2. UMNO yang x sedar diri. Orang beri undi pada hangpa sekian lama, hangpa pijak kepala kami.... kami ni TUAN hangpa tau... bukan babu yang mak bapak hangpa. Hangpa boleh perintah pun sebab kami yang bagi peluang

      UMNO ni betul-betul pekerja yang tak sedar diuntung.

      Padam
  2. UMNO susah nak mampus cepat sebab dia banyak ahli, satu mampus 100 yang ganti. Yang mampus cepat tuan punya badan yang diatas sebab kena balun barang bengkok anuar dari belakang ha .... ha .... ha .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau 100 yang ganti uneducated buat apa... tak ada otak .... angguk sahaja yang hangpa tau.

      Setahu aku DSAI tak pernah bantai belakang sapa-sapa pun.... kalau betul tentu mahkamah terima kesaksian lubang punggung Mohamad Saiful Bukhari Azlan. Tapi mahkamah tak terima so tak DSAI tak balun sapa-sapa... tak taulah kalau dia balun kau lubang punggung kau... sebab tu kau berani cakap macam tu.... jadi pi lah buat report polis... dah tahan buang air besar untuk buat bukti berapa lama? Mandi hadas ke belum? Pi sembahyang pakai niat darurat ke? Atau tak pernah sembahyang pun.

      Padam
  3. Apa yg pasti yang akan MAMPUS dulu ialah PAS... PAS hanya bergantung kpd kepimpinan Nik Aziz... Jika takdir Allah... Nik Aziz meninggal dunia... Maka terumbang-ambing PAS... Kemudian yang MAMPUS lepas PAS ialah PKR... Sebab ditubuhkan hanya untuk cover jubo Nuar... Jika Nuar dibuang negara... Ranaplah PKR... Sebab PKR hanya bergantung kepada dana Soros... PAS pula bergantung kpd duit PKR... DAP masih rileks... Sebab masih dpt sokongan dari cina chauvinist... UMNO tetap kekal walaupun pemimpin silih berganti... UMNO sudah biasa dgn pemimpin yg bertukar ganti... Ianya langsung tidak menjejaskan parti tersebut... Sekiranya ditakdirkan Allah DS Najib meninggal, maka Timbalannya akan menggantikannya sebagai Perdana Menteri... UMNO tetap stabil... Dulu... Kini... Dan Selamanya... Kerana UMNO sudah biasa dgn pertukaran pucuk kepimpinan kecuali PAS yang hanya bergantung harap kepada Nik Aziz dan Hadi Awang... Dua-dua ni ibarat pohon tua yang hampir reput menunggu untuk rebah ke bumi... Ahli-ahli di bawah umpama akar... Pucuk kepimpinan lain ibarat dahan... Jika kepimpinan dalam PAS bertelagah sesama sendiri disebabkan berbeza pendapat... Maka sekahlah dahan... Apabila dahan sekah... Maka tidak ada daun... Bila tidak ada daun... Matilah akar... Apabila mati akar... Matilah PAS...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…