Sabtu, 29 Disember 2012

PAS kata Ahli Umno Kafir

“Sebaik sahaja terbit Amanat Haji Hadi, sepanjang malam kami di dalam Pas mengadakan usrah. Dalam usrah itu kita bincang isu soal kafir mengkafir dan kita berpegang kepada keputusan perbincangan iaitu UMNO kafir. Maka, sesiapa sahaja yang terlibat dengan UMNO walaupun saudara kandung mahu pun ibu bapa sendiri mereka kafir.

“Kami di dalam Pas sebelum ini dididik menganggap UMNO sebagai parti taghut antaranya kerana tidak menghapuskan judi dan arak tapi kerajaan Pas Kedah hari ini menghalalkan apa yang dilarang oleh hukum sebagai mana yang dijelaskan oleh Abdul Hadi pada awal tahun 80-an.

“Saya rasa ini semua kerana ego. Ego bahawa ilmu yang mereka miliki itu lebih baik berbanding ilmuan lain yang bukan kalangan Pas. Mereka rasa hanya ulama dalam Pas sahaja ilmunya terbaik, tinggi dan boleh dipakai oleh masyarakat. Ulama-ulama lain walau sebaik mana pun dia, Pas tidak akan iktiraf.

“Bagi mereka, ilmu agama ini hak milik orang Pas sahaja. Walaupun kita pakai hujah yang sama, tafsir yang sama, surah yang sama. Maknanya di sini ada satu sifat keegoan yang tinggi yang tidak mahu mengaku bahawa ilmu orang lain baik daripada dia. Saya tidak mahu kata lebih tapi kalau ikut kenyataan pemimpin-pemimpin Pas yang lalu, ego ini sifat syaitan." – Zainon Ismail atau Cikgu Non atau C.N.Al-Afghani, penulis buku berjudul “Kafirkah Aku?”

Cincin Emas: Mengapa puak Pas takut untuk mengulas kenyataan Cikgu Non ini? Hadi hanya pandai lempar batu, sekarang ajak main sorok-sorok pula.

Sejak bila Presiden Pas yang dikatakan paling dungu ini menjadi bisu?

Nik Aziz pula meminta Hadi bertemu dan berhujah dengan pihak yang mendesak menarik balik amanatnya lebih-lebih ahli dan penyokong Pas juga mula mempersoalkan perkara ini.

“Oleh kerana amanat itu, kita ahli-ahli Pas percaya perpisahan kami dengan saudara kandungan dan ibu bapa itu kerana Allah SWT. Bila kita percaya perpisahan itu kerana Allah, ahli Pas percaya apabila meninggal dunia kelak tiada dosa apa-apa kerana mereka itu tadi kita anggap melanggar hukum Allah.” – Cikgu Non

Ahli Pas tiada DOSA? Diulangi, ahli Pas tiada DOSA? Sekali lagi, ahli Pas tiada DOSA?

Mengarut!

Sumber : Cincin Emas