Isnin, 28 Januari 2013

Kemalangan di PLUS mungkin perbuatan khianat



AHMAD FAUZI patah tangan kanannya 
Lebuhraya PLUS dari kedua-dua arah antara sempadan Selangor dan Perak dilihat merupakan kawasan kemalangan yang kerap berlaku kemalangan yang teruk-teruk. Terkini pemain bola sepak pasukan Felda United, Ahmad Fauzi Saari parah manakala rakannya maut selepas kereta jenis BMW yang mereka naiki terbakar dalam kemalangan di kilometer 407.5, Lebuhraya Utara-Selatan menghala ke utara di sini semalam.

Ahmad Fauzi, 30, mendapat kecederaan di badan dan tangan kanannya patah manakala rakannya, Muhammad Khairul Adnan Zakaria, 26, maut di tempat kejadian kira-kira jam 1.40 pagi itu.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, berkata, kejadian berlaku apabila kereta BMW dipandu Muhammad Khairul Adnan itu tiba-tiba terbabas lalu merempuh penghadang jalan.

TM juga pernah terlibat dalam kemalangan di kilometer 385 menghala ke selatan. dalam kemalangan tersebut yang melibatkan 6 buah kenderaan berpunca dari sebuah kereta toyota camry yang hilang kawalan, berpusing dan merempuh besi penghadang jalan di kiri dan kanan lebuh raya 3 lorong itu.
MPV Tm tersadai di sebelah penghadang jalan setelah merempuh camry

Ramai longkai yang bersembunyi dalam gelap sebelum kejadian

longkai , mungkin mereka yang merancang kemalangan

Kereta camry rosak teruk dan melintang di tengah-tengah lebuh raya. Peliknya ialah terdapat beberapa buah kereta longkai dan lebih dari 5 orang longkai bersembunyi disebalik kereta rosak dan menunggu mangsa untuk menghentam camry dalam kegelapan malam. 

Setelah kereta TM menghentam camry dan tersadai di sebelah besi penghadang, tiba-tiba beberapa orang longkai-longkai muncul secara tiba-tiba dan menyuluh ke dalam kereta TM dan bertanya " berapa orang dalam kereta dan abang tarak apa-apakah?"

Sekiranya mereka (longkai) ikhlas dalam menjalankan tugas mereka boleh menyalakan lampu hazard kereta mereka dan menyalakan lampu suluh dan sebagainya ke arah kenderaan yang datang untuk mengelakkan kemalangan kepada kenderaan lain.

Salah seorang longkai yang baik hati sudi membawa TM ke hospital Slim River melalui Trolak dan didapati ditempat bahagian kaki tempat duduk belakang kereta tersebut terdapat tangki minyak 4 liter yang berat dan kemungkinan minyak diesel yang di tuang ke atas jalan yang menyebabkan camry tersebut hilang kawalan dan berpusing di atas jalan.

Pelik juga kerana pihak longkai siap dengan kamera untuk merakam kenderaan yang terlibat untuk tujuan tuntutan insurance.

Mana mungkin sebuah kereta mewah yang mahal boleh hilang kawalan di jalan raya tanpa sebab. Selalunya orang yang memandu laju di lebuh raya adalah pemandu muda yang cekap mengendali akan kenderaan mereka.

TM mengharapkan pihak MKN dapat menyiasat perkara ini secara rahsia, kemungkinan ia melibat banyak pihak.

1 ulasan:

  1. Saya setuju... Minta pihak 'luar' siasat dan hapuskan masalah nie... Nak cakap, kena kat orang kita Melayu Islam...

    beberapa kali pengalaman berurusan kerana kemalangan, memang aku kecewa gila babas w/pon aku amat menghormati depa atas kerjaya depa wpon dicaci maki pihak pembangkang...

    Pengalaman aku:
    - kita tgh pening eksiden, depa leh berseronok dapat kes baru, keta baru insuran tinggi...macam dpt durian runtuh. Berlaku depan mata xhirau kita ada kat situ.

    - "En hantar keta kat bengkel kami, pasai kami dah besa dah ngan bengkel tu..En xyah risau" - WTF.

    - Bila aku kata dah ada bengkel n budak longkai dah set, mcm2 soalan aku kena tny. Sapa la, kat mana la....N last skali ayat dia," Budak tu (longkai) xmai jumpa saya..Suruh dia mai jumpa saya lu"


    Hilang hormat aku kat depa n aku rasa betul apa puak PR cakap pasai depa..Semoga sikap depa ni xmemberi kesan buruk kepada imej kerajaan...N kita masih ada ruang utk perbaiki sebelum terlambat..

    BalasPadam