Langkau ke kandungan utama

Pas yang sesat

Tunku Abdul Rahman Kafir, Umno kafir, yahudi majusi bila Umno berkawan dengan MCA dan MIC. Itulah modal politik yang dimainkan oleh Pas pada tahun-tahun 60an. Isu kafir bertambah hebat setelah Hadi Awang mengeluarkan amanat beliau tahun 1981.

Semua agenda Pas berpunca daripada pemikiran-pemikiran radical dari benua arab. Sayyid Qutb dan Hassan Albana Assyahid yang menubuhkan brotherhood of islam menjadi modal perjuangan Pas.

Malah baiah Pas, sekiranya keluar parti maka jatuh 3 talak kepada isteri juga adalah dikutip dari pemimpin radikal Islam 600 tahun dahulu.

Pas bukan Islam sebenar, mereka sama seperti syiah, Pas hanyalah sebuah parti yang flip flop, haram halal berubah mengikut masa.

Sebagai contoh, masjid yang dibina oleh kerajaan BN haram dipijak, kini halal selepas mereka berjaya merampas pentadbiran masjid pada tahun 2000 dan selepas menang pilihanraya. Ingatkan mereka nak roboh semua masjid yang dibina oleh Umno.

Pendidikan yang dibawa oleh Umno juga haram dan Pas banyak menubuhkan sekolah agama dari peringkat rendah hingga menengah tetapi kebanyakan hasil keluaran Pas tidak mencapai tahap yang membanggakan. Mereka inilah yang ramai menjadi guru KAFA dikampung-kampung dan taman yang dibina oleh Umno. Malah kini ada guru KAFA yang bergelar YB dan dia ialah YB HJ Ramli Tusin Adun Semanggol.

Tak cukup dengan itu Pas menubuhkan Pasti kononnya untuk melawan tadika Kemas. Hasilnya cukup memberansangkan Pas berjaya mengumpul dana yang besar tetapi dek kerana yuran yang terlalu tinggi hari ini semakin kurang sambutan. Anak orang Pas sendiri telah melanggar hukum dengan menghantar anak ditadika Pra sekolah yang banyak dibangunkan oleh kerajaan BN.

Pendidikan yang ilhamkan oleh Pas semuanya gagal. Oleh itu Pas masuk daun dan mengganggu pelajar-pelajar sekolah menengah dan IPT dengan menggunakan guru-guru dan pensyarah untuk menghasut pelajar agar membenci kerajaan. Mereka menggunakan Teori domino dalam kerja jahat mereka. Kerja jahat ini pernah dilakukan oleh al-Arqam awal tahun 70-80an. Kerajaan cuba sedaya upaya membina modal insan yang berdaya maju, datang Abuya hasut pelajar jadi pengikut dan akhirnya mereka tinggalkan IPT dan menjadi isteri kedua, ketiga dan keempat pemimpin Abuya. Yang lelaki pulak jadi tukan buat kicap, taucu dan sebagainya untuk kekayaan Abuya.

Pas kini bersama Pkr berjaya menyusup masuk ke dalam IPT malah sehingga keluar negara pun mereka sanggup pergi. Hasil usaha mereka lahirkan puak-puak radikal seperti Safwan Adam adli, jika di luar negara lahirlah Nizar Jamaludin, Khalid Samad, Dr Mazlee dan ramai lagi.

Bagi mereka kerajaan semua tak betul, yang mereka pergi England tu kerja siapa? Kata mereka itu ketentuan Allah. Tanggung jawab kerajaan ialah memberi pendidikan. Ini kata-kata pelajar IPT yang pro Pas. Khalid Samad pernah kata, kerajaan Siam pun bina masjid, apa nak megah sangat bila Umno bina masjid, itu tanggungjawab mereka. ( Dia lupa dulu Pas kata masjid Umno haram).

Dahulu suara wanita adalah haram, sebab itu Pas tak menang dahulu, bila Pas tahun peranan wanita amat penting dalam politik hari ini kita lihat bukan sahaja perayu undi terdiri daripada wanita yang cantik-cantik malah wanita juga boleh jadi calon. Wanita yang tak cantik dan gemuk-gemuk disuruh masak didapur dan tukang edar risalah di masjid sewaktu solat Jumaat.

Amanat Hadi sehingga kehari ini menjadi pegangan setiap umat atau penganut Pas. Kepada pembaca yang ingin mengetahui Sayyid Qutb dan Hasan Albana boleh cari dalam kotak cari di sebelah kanan.

Kadang-Kadang kita lihat sikap dan gaya hidup orang Pas sememangnya macam bukan Islam. Mereka mempunyai mulut lancang, ganas, suka bergaduh, suka menyumpah dan memaki orang yang tidak sehaluan dengan mereka. Lahiriah nampak berjanggut, berkopiah dan berjubah dan mereka terang-terang mengaku ahli Pas tetapi bila didekati barulah kita tahu mereka adalah Syiah dan Mat Sabu adalah Presiden mereka.

Awas bahaya Pas, Jauhi mereka supaya kita tidak disesatkan oleh golongan kawarij
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. hahahaha ..nak tergelak bila baca artikel ko ni.....panggil la pimpinan PAS, buat macam Arqam dulu....TGHA nk masuk tv, 1 jam pun umno dah kecut perut

    BalasPadam
  2. Hadi tu yang kecut perut, mintak 1 jam nak merepek sorang-sorang, setakat nak merepek sorang-sorang Harakah tu ada.

    BalasPadam
  3. Salam. Bukan kecut perut tapi tak perlu dilayan.. Dulu PAS juga kata TV itu besi. Tak boleh dipercayai. Tv1,2,3 dan Utusan Malaysia hanya boleh tengok dengar dan baca tapi tak boleh dipercayai. Kini kenapa nak guna barang yang tak boleh.dipercayai. Inilah sikap PAS yang boleh pusing 360 degree bila2 masa yg dia suka. Memang dasar KLUK KLEK.

    BalasPadam
  4. Putar belit Pas hanya untuk anak2 orang Pas sahaja kalau dengan anak2 Orang BN tak laku. Selalu keluar Ayat rakyat sudah itu dan rakyat sudah ini, orang muda dah pilih PR,,sebenarnya gempak aja lebih..pusing sana pusing sini anak beranak dia orang aja..tapi dah jenis katak bawah tempurung dan muka tak berkemaluan maka dengan penuh perasan dia orang cakap Umno/BN kecut dengan dia orang. Kadang2 rasa nak gelak guling2 dengar ayat macam tu..kadang2 nak termuntah pun ada..Anom 4:18ptg dan anom 7:43ptg kau orang ada minyak cap kapak tak? minta sikit.!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…