Khamis, 31 Januari 2013

Senang sungguh jadi orang PAS

Apa sumber pendapatan beliau sekarang?
Bagus betul YDP Pas Taiping, kerana parti beliau sanggup meletakkan jawatan sebagai seorang guru di sekolah agama rakyat Al Banat Kpg Jana Kamunting.

April Tahun ini bermakna sudah 2 tahun beliau melepaskan jawatan, hilang gaji  RM 5- 6 ribu sebulan dan siapa yang tanggung dia sekarang?

Adakah Pas Pusat membayar gaji dan elaun setiap bulan seperti mana yang diterima oleh Tantawi 100 Ketua Pemuda Pas Malaysia yang menerima gaji RM 2500 sebulan. Itu Ketua Pemuda Malaysia, kalau setakat YDP Bahagian tak kan sampai RM 2500 kut...mungkin kurang lagi ada lah..

So, bagaimana dia hidup dan bagaimana beliau mencari dana untuk perbelanjaan Pas Taiping? Semua ini menjadi persoalan TM. Cukup kah dengan menadah kain setiap kali menganjurkan ceramah?

Atau ada tangan-tangan hitam yang membantu dari luar? Wah ! banyak sungguh persoalan dan kemungkinan.

Apa yang TM dapat tahu ialah Pas banyak mendapat dana daripada komponen suku yang bergelar abang besar. Sebab itu lah Pas sanggup melakukan apa sahaja arahan abang besar mereka. Suruh pacak bendera pun mereka sanggup, suruh buat ceramah membangkitkan semangat dan gerakan komunisme pun depa sanggup.

Sanggup segala-galanya, sebab itulah hari ini orang melabelkan Pas adalah balaci abang besar yang diperkudakan oleh taico abang besar.

Hebat......duduk saja pun duit masuk....orang lain bersusah payah cari kerja untuk makan anak isteri , jadi pemimpin Pas, tak payah kerja........