Langkau ke kandungan utama

098/02/13- Jirat/Kubur Mat Indera Yang Sebenarnya

Bahagian Kaki mempunyai kawasan yang besar 

Lubang 3 segi 

Tiada batu nisan

Pandangan dari bahagian kaki
Keluarga Penggali Kubur yang tahu sejarah sebenar berbanding Pak Akub yang hanya menantu kepada penggali kubur

Sebelah kanan kubur palsu Mat Indera 2010

Sebelah kiri Mat Indera bertarikh 2004

lagi sebelah kiri kubur palsu Mat Indera
Sidang media bersama RTM , TV 3 dan Astro



Penerangan zaman kanak-kanak yang sering bermain dalam kubur Mat Indera

Papan Tanda Sumbangan Pas Batu Kuala Lumpur, Kubur yang menjadi tumpuan rombongan Pas dari seluruh negara.

Ulasan

  1. alhamdulillah ... akhirnya terbukti dengan pengakuan keluarga asal penggali kubur ... bapa kepada keluarga berkenaan adalah bekas bilal Masjid Lama di jln Kota yg kini dikenali sebagai Masjid Melayu kepada golongan masa kini... nama saya tak mahu sebut krn keluarga mereka memang teman rapat keluarga kami ...

    BalasPadam
  2. PAS nih ader buat kaji selidik tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. main tmbak je pas 2.sjarah pun xtau mcm mn nk selidik.last2 mat sabu kn tpu ngn pnggali kubur.haha

      Padam
  3. walaupun aku benci komunis tapi aku respek mat indera..sebenarnya kita ni hanya dipermainkan british je..british melaga lagakan orang melayu..british buru pejuang kemerdekan haluan kiri..

    kerana itulah ada yang masuk komunis..lepas tu british ambil orang melayu jadi askar, suruh perang sesama sendiri..

    cina chin peng duduk rileks goyang kaki..anak buah dia yang kena buru siang malam.

    sekarang DAP buat taktik sama macam british..guna orang pas pkr serang orang melayu..bila orang melayu dah huru hara, dorang serang dari belakang..tengoklah orang pas pkr pun habis kena bunuh juga..

    BalasPadam
  4. tah kubur siapa yang depa duk puja tempoh hari

    BalasPadam
  5. Harap xde lak org pas minta nombor ekor kat situ. Klu ade naye je kene tipu dek mat sapu. kesian puak2 pas nih mudah sangat kena kencing.mcm manelah nak perintah negara.x ke syirk namenye nanti.

    BalasPadam
  6. Keluarga aku dari komunis.. sudah tahu azabnya Jadi buruan.. atas kebodohan pas kalu hidup lagi datuk aku Dan kawan dia dulu mesti kena bunuh mat sabu ni... Bila bebas dari komunis bukan mudah hidup bermasyarakat... Jadi Kami aman bila bebas dari Jadi talibarut ini.. mengapa bodohnya mat sabu ni.. adakah dia hidup zaman komunis ke atau keluarga dia asalnya komunis???..

    BalasPadam
  7. jangan suke hentam keromo..mat sabu ni golongan komunis agaknya...

    BalasPadam
  8. ULAMAK KELANTAN ISYTIHAR HARAM UNDI PAS PADA PRU - 13.

    BalasPadam
  9. atok aku pernah menceritakan ....ketika Mat indera dibawa untuk bicara diMahkamah Tinggi Johor Bahru . orang Ramai berkumpul disekitar perkarangan Mahkamah. Atok yg juga pernah seguru dengan Mat Indera melaungkan nama mat ditengah keriuhan orang ramai. Tiba Tiba Mat indera menjengokkan muka dari Tingkat atas (sambil diiringi Polis) mencari suara yg memanggilnya .

    Ternyata Mat masih mengecam suara atok. Mereka bersahabat baik dan rakan sekampung. Mat hanya melepaskan senyuman sambil mengangguk angukkan kepala . Itulah kali terakhir mereka bertentang mata .adalah dalam 15 saat sebelum bahu mat di tarik oleh anggota pengiring.

    Cerita atok lagi. Mat adalah seorang yg sangat tinggi nasionalismenya ..tapi cara yg dipilih menyebabkan Mat perlahan lahan terpengaruh dengan perjuangan Bintang Tiga.

    Kira kira 3 tahun sebelum atok kembali kerahmatullah dia pernah juga membuka cerita bagaimana dia bertemu mat di dalam hutan sekitar Bukit Kepong .Ketika itu atok bekerja sebagai anggota polis. Ternyata persahabatan mereka masih akrab . Mat hanya mengingatkan Dato supaya berhati hati apabila berada didalam kawasan Operasinya disekitar Bukit Kepong ,Segamat dan Persisiran Sg Muar...

    Semuanya sudah jadi sejarah -Mat akhirnya digantung sampai mati di penjara taiping dan khabarnya dikebumikan di Kg jambu air...wallah hualam

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PAU 1987: Najib Penyelamat Nyawa Politik Dr Mahathir. Tapi kenapa dia bencikan Najib?

#SuaraMerdeka - Kebebasan . Persamaan . Keadilan

*PADA* malam 23 April 1987, kira-kira 30 tahun yang lalu. Satu perhimpunan telah diadakan di Hotel Hilton Kuala Lumpur. Hotel di Jalan Sultan Ismail ini di antara hotel antarabangsa terawal di ibu kota, sekarang sudah pun hilang dari pandangan setelah 'direbahkan' (flattened) untuk dibuat bangunan baru, yang kini dikatakan terbengkalai.
Cukup genting pada masa itu prebutan kuasa antara dua tokoh - Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).
Hotel Hilton menjadi markas jentera kempen Dr Mahathir, manakala Hotel Regent di Jalan Imbi menjadi markas Ku Li.
Perhimpunan Agung UMNO dan pemilihan akan diadakan di PWTC keesokan harinya pada 24 April.
Perhimpunan di Hilton itu diadakan oleh Dr Mahathir bagi mengumpul sokongan. Suasana amat terdesak. Dr. Mahathir selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri terasa amat terancam. Dia cukup tertekan. Dia menghadapi tentangan maha hebat untuk mempertahankan jawatan Presiden. Ku Li bukan c…

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…