Isnin, 11 Februari 2013

098/02/13- Jirat/Kubur Mat Indera Yang Sebenarnya

Bahagian Kaki mempunyai kawasan yang besar 

Lubang 3 segi 

Tiada batu nisan

Pandangan dari bahagian kaki
Keluarga Penggali Kubur yang tahu sejarah sebenar berbanding Pak Akub yang hanya menantu kepada penggali kubur

Sebelah kanan kubur palsu Mat Indera 2010

Sebelah kiri Mat Indera bertarikh 2004

lagi sebelah kiri kubur palsu Mat Indera
Sidang media bersama RTM , TV 3 dan Astro



Penerangan zaman kanak-kanak yang sering bermain dalam kubur Mat Indera

Papan Tanda Sumbangan Pas Batu Kuala Lumpur, Kubur yang menjadi tumpuan rombongan Pas dari seluruh negara.

10 ulasan:

  1. alhamdulillah ... akhirnya terbukti dengan pengakuan keluarga asal penggali kubur ... bapa kepada keluarga berkenaan adalah bekas bilal Masjid Lama di jln Kota yg kini dikenali sebagai Masjid Melayu kepada golongan masa kini... nama saya tak mahu sebut krn keluarga mereka memang teman rapat keluarga kami ...

    BalasPadam
  2. PAS nih ader buat kaji selidik tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. main tmbak je pas 2.sjarah pun xtau mcm mn nk selidik.last2 mat sabu kn tpu ngn pnggali kubur.haha

      Padam
  3. walaupun aku benci komunis tapi aku respek mat indera..sebenarnya kita ni hanya dipermainkan british je..british melaga lagakan orang melayu..british buru pejuang kemerdekan haluan kiri..

    kerana itulah ada yang masuk komunis..lepas tu british ambil orang melayu jadi askar, suruh perang sesama sendiri..

    cina chin peng duduk rileks goyang kaki..anak buah dia yang kena buru siang malam.

    sekarang DAP buat taktik sama macam british..guna orang pas pkr serang orang melayu..bila orang melayu dah huru hara, dorang serang dari belakang..tengoklah orang pas pkr pun habis kena bunuh juga..

    BalasPadam
  4. tah kubur siapa yang depa duk puja tempoh hari

    BalasPadam
  5. Harap xde lak org pas minta nombor ekor kat situ. Klu ade naye je kene tipu dek mat sapu. kesian puak2 pas nih mudah sangat kena kencing.mcm manelah nak perintah negara.x ke syirk namenye nanti.

    BalasPadam
  6. Keluarga aku dari komunis.. sudah tahu azabnya Jadi buruan.. atas kebodohan pas kalu hidup lagi datuk aku Dan kawan dia dulu mesti kena bunuh mat sabu ni... Bila bebas dari komunis bukan mudah hidup bermasyarakat... Jadi Kami aman bila bebas dari Jadi talibarut ini.. mengapa bodohnya mat sabu ni.. adakah dia hidup zaman komunis ke atau keluarga dia asalnya komunis???..

    BalasPadam
  7. jangan suke hentam keromo..mat sabu ni golongan komunis agaknya...

    BalasPadam
  8. ULAMAK KELANTAN ISYTIHAR HARAM UNDI PAS PADA PRU - 13.

    BalasPadam
  9. atok aku pernah menceritakan ....ketika Mat indera dibawa untuk bicara diMahkamah Tinggi Johor Bahru . orang Ramai berkumpul disekitar perkarangan Mahkamah. Atok yg juga pernah seguru dengan Mat Indera melaungkan nama mat ditengah keriuhan orang ramai. Tiba Tiba Mat indera menjengokkan muka dari Tingkat atas (sambil diiringi Polis) mencari suara yg memanggilnya .

    Ternyata Mat masih mengecam suara atok. Mereka bersahabat baik dan rakan sekampung. Mat hanya melepaskan senyuman sambil mengangguk angukkan kepala . Itulah kali terakhir mereka bertentang mata .adalah dalam 15 saat sebelum bahu mat di tarik oleh anggota pengiring.

    Cerita atok lagi. Mat adalah seorang yg sangat tinggi nasionalismenya ..tapi cara yg dipilih menyebabkan Mat perlahan lahan terpengaruh dengan perjuangan Bintang Tiga.

    Kira kira 3 tahun sebelum atok kembali kerahmatullah dia pernah juga membuka cerita bagaimana dia bertemu mat di dalam hutan sekitar Bukit Kepong .Ketika itu atok bekerja sebagai anggota polis. Ternyata persahabatan mereka masih akrab . Mat hanya mengingatkan Dato supaya berhati hati apabila berada didalam kawasan Operasinya disekitar Bukit Kepong ,Segamat dan Persisiran Sg Muar...

    Semuanya sudah jadi sejarah -Mat akhirnya digantung sampai mati di penjara taiping dan khabarnya dikebumikan di Kg jambu air...wallah hualam

    BalasPadam