Khamis, 7 Februari 2013

063/02/13- Pakatan Penipu Rakyat Masih Tak Jumpa “Punch Line”

Tahukah anda bahawa Pakatan Rakyat atau Parti Pak Ketam masih tercari-cari “punch line” untuk memukul politik Barisan Nasional ketika semakin hampir tarikh pilihan raya.


Ketika ini Pas, Pkr dan Dap masih lagi teraba-raba dalam menyalurkan konon-nya kebaikan kepada rakyat tapi penuh dengan lakonan.

Ini hasil terbaru Pak Ketam


Di kala serangan dan pendedahan isu sudah dan akan masuk pusingan terakhir. Pas, Pkr dan Dap masih berteriak dengan suara serak sebab lama sangat menjerit nak bantu rakyat,nak bantu rakyat….macam skrip Labu Labi….nak cari kayu…nak cari kayu… sedangkan berakhir dengan angan-angan kosong dan sebab itulah Pak Ketam dikatakan akan berhadapan dengan PRU 13 paling getir pernah dilalui sebab banyak sangat berangan-angan dan masih perasan sokongan banyak.


“Misi untuk menyerang Najib dan Rosmah oleh ketiga tiga komponen Pak Ketam semakin sengit. Namun apa yang boleh dilihat ialah serangan Pakatan Rakyat terus tidak konsisten, satu persatu isu dikeluarkan sedang Pak Ketam Al-Jub dan Nicky Aziz  masih tersangkut-sangkut dengan isu yang sama.”- Petikan dari sebuah blogger pecacai Pas.


Rakyat sebenarnya muak melugai termuntah-muntah dengan isu yang dibawa Aljuburi dan Nik Aziz.  Kadang kala isu yang dibawa Al-Jub dianggap oleh rakyat seperti cerita Walt Disney Cartoons yang melucukan.

Sebaliknya rakyat begitu berselera dengan isu yang dibawa Barisan Nasional yang penuh dengan fakta dan sumber terperinci.

Biar pun Pak Ketam memonopoli media massa maya namun semua itu ibarat senjata lapuk yang tidak di boleh diguna pakai lagi, keberkesanan media baru seperti blog dan FB selepas 2008 menjadi penyumbang terpenting kejatuhan Al-Jub dan Nicky Aziz disamping pentas ceramah yang boleh dikatakan setiap hari beratus-ratus ceramah berlangsung di seluruh Negara.

Setiap pendedahan yang dibawa oleh Barisan Nasional di media baru dan pentas ceramah ibarat ledakan bom yang kuat hingga mengegarkan dunia politik tanah air dan mengecut kan telur Al-Jub.

Sebaliknya Pas, Pkr dan Dap hanya membuat siri-siri letupan mercun ‘masuk angin’ atau sekadar buang angin saja (Kent..) yang hanya mengeluarkan bunyi yang meloyakan dan bau yang busuk.

Kemasukan atau orang yang ada nama dalam Umno melompat (katak) masuk ke dalam Pakatan juga dilihat gagal dalam semua subjek politik untuk kebaikan Pak Ketam.

Apa sudah jadi dan apa mereka buat seperti Dato Fauzi, Sakmongkol, Aspan Alias, Pak Kadiaq, dan gerombolan tersebut…? Puak katak ini pun dilihat gagal memecahkan benteng Barisan Nasional.

Puak Katak hanya berjaya dalam acara lompat katak politik tapi gagal dalam semua bidang sukan politik.

Jesteru itu semua didalam Pak Ketam perlu terus melangkah lagi dan lagi maju ke hadapan untuk membuktikan kita sudah sedia untuk terus mentadbir urus Negara.

Rakyat sudah ketara memihak dan memilih BN untuk menerajui Negara.

Persiapan akhir semua jentera BN sekarang haruslah didalam keadaan siap siaga untuk sebarang kemungkinan bagi menghadapi peperangan pilihan raya yang bakal sengit,kerana berhadapan dengan pihak peliwat dan kawarj Pas yang bakal hilang kuasa Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang akan menyebabkan mereka hilang akal , sewel , meraban dan akhirnya menjadi penghuni wad gila.