Langkau ke kandungan utama

044/02/13- Saiyiditina Khadijah Award To Wan Azizah: ABIM Insulted The Wife Of Rasulullah SAW



Not enough with PAS insulted Rasululullah SAW's companions by comparing Lim Guan Eng the kafir, liar and racist leader with Khalifah Umar Al-Aziz, now ABIM instults the wife of Rasulullah SAW by giving an award to Wan Azizah, the wife the famous sodomite in Asia with the 'Saiyyidatina Khadijah Award' during its National Helwa Assembly (HKK) on February 13.

The award was given to her by the President of Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah), Dr Siddiq Fadzil to Wan Azizah at Auditorium Jubli Perak, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SSAAS) and it was given to her for her 'courage' in fighting for justice, truth and Islam, towards a better change.

There is no way that ABIM would not know the history of Saiyidatina Khadijah which is far different than Wan Azizah.

Saiyidatina Khadijah binti Khuwailid RA was a symbol of the First Lady. Saiyiditina Khadijah was a woman with great character and she did not depend on the status of her husband nor family, instead, she stands on her own. She was born in a wealthy family, but she gain her respect as she handles the family business. As a successful businesswoman, Saiyidatina Khadijah was famous among the Quraisy.

Her noble character had given her so much respect which she then known as ath-Thahirah (sacret woman).

Her marriage with Rasulullah SAW was filled with love and respect. Saiyidatina Khadijah was his big motivation and a loyal aide to Rasulullah SAW.

Conclusion is, Saiyidatina Khadijah is the symbol of a true Muslim woman.

Based on these facts, who is Wan Azizah to receive such great award?

Wan Azizah is not a woman who deserves any respect because she decided to eloped with Anwar in Thailand just because their relationship did not receive any blessings from her father. They then got married on February 28, 1980 without any auspicious ceremony or even pictures.

Wan Azizah is just a regular woman, born in Singapore, she was left by her father who was then studying in Singapore. Wan Azizah grew up with two of her uncles on Kedah and Kelantan. It is then said that living that kind of childhood, Azizah did not receive much love.

It is true, Azizah is courageous, but she is courageous in terms of defending a sodomite, she dares to abet to bring down the government led by Muslims to be replaced by a leader who is a pluralist and he would work alongside the enemy just to drive Malaysia towards liberalism. Even their daughter acknowledges pluralism in religion and fights alongside her father with Wan Azizah also by his side, defending them no matter what happens.

Even though defending your husband is something noble, but defending him blindly is stupid, that is not the characteristics of a true Muslim woman, like what as shown by Saiyidatina Khadijah.

Wan Azizah is not a Muslim fighter, instead, she fights for liberalism, pluralism and LGBT, in line with her husband's fight. That is why, even if she is loyal towards her husband, she should not be given any respect.

Thus, ABIM should withdraw the award from Wan Azizah because she clearly chooses to obey her husband than her religion.

To ABIM, do not insult woman to that level, and do not give such award to a woman who supports the enemy of our religion, race and country. Do not insult Saiyidatina Khadijah by linking her with Wan Azizah.

Ulasan

  1. ABIM, like PAS is not an Islamic organisations. Don't have to plead to them for their heart and ear are blackened. They can do what ever they like as long as they do not encrouch into aqidah of muslim.

    BalasPadam
  2. ABIM DAH BENGONG5 Februari 2013 7:46 PTG

    ABIM bukan sahaja menenghina malah menjatuhkan martabat seorang wanita yang amat disanjungi oleh Rasulullah saw.

    Wan Azizah ni manusia yang mengenali dia pun ada yang tak suka.

    ABIM ni pun satu, sekiranya tak ada tokoh yang layak jangan adakan anugerah sedemikian.

    Lepas ni adakan satu lagi anugerah Mohammad saw kepada laki dia Syeh Anwar Al...

    Agak-agaklah ABIM. Jangan calit taik muka hangpa kerana nak tegakkan yang bengkok.

    Aku nak tanya, masa Anwar dengan ABIM dulu pernah tak dia menari joget terlompat-lompat macam kera. Tak adakan, tapi sekarang hangpa pun taukan. Itu yang nampak, yang terlindung hangpa buat-buat tak tau.

    Macam mana bini orang macam ni hangpa pilih.

    Bodoh punya pemimpin ABIM. Kalau setakat pakai tudunglah kriteria yang hangpa pilih, aku agak mak hangpa lagi layak.



    BalasPadam
  3. ABIM ...??? buat malu Islam je.. bagi anugerah kepada seseorang yang memperjuangkan Islam ??.. suami penyokong pruralisme, penuh dengan isu moral, Kalimah Allah untuk agama lain.. anak pulak kaki fitnah dan penyokong Melayu boleh murtad.. ABIM gila.. bodoh bangang... semoga ahli ABIM cepat bertaubat

    BalasPadam
  4. seluruh muslimah ; Khadijah r.a ranking top 4

    muslimah ummat Ar Rasul Muhammad saw ; Khadijah r.a. ranking no 1
    wan azizah , out of rank !!!

    BalasPadam
  5. ABIM WAS CRACK-DOWN FROM INSIDE!!!!ITS ALONGGGG AGO BY ANUAR IBARHIM....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…