Rabu, 13 Februari 2013

109/02/13- Semangat PAU 12 November hilang bila keluar pintu PWTC



Persidangan Agung Umno yang dibuat hujung November 2012 dilihat semua perwakilan dan pemerhati yang hadir cukup bersemangat dan bersedia untuk berperang dan semua bangun menyambut seruan Presiden parti YAB Dato Seri Najib Razak.

Agaknya lah jika 2 Disember 2012 sehari selepas PAU 12, Najib mengumumkan pembubaran parlimen, sudah tentu semangat juang yang dilaungkan oleh Presiden akan menggelegak ke seluruh ceruk rantau.

Kini dua bulan sudah berlalu, hanya Presiden dan Timbalan Presiden dan beberapa Ketua perhubungan negeri sahaja yang kehulu kehilir menyambut seruan dan mamalu gendang perang.

Tidak diperingkat akar umbi, Taipingmali melihat diperingkat akar umbi masih dibuai mimpi lena, terutama negeri yang kekal milik BN dalam PRU 12 lalu.

Pengerusi Penerangan BN Dato Ahmad Maslan terpaksa mengulangi peringatan beliau agar PDM dibangunkan dalam apa keadaan sekalipun.

Walaupun berbumbung daun pisang dan bertiang buluh, PDM mesti dibangunkan.

Sehingga kini pengerusi PDM dilihat masih kabur dan teraba-raba untuk menggerakkan jentera PDM mengikut prosedur yang digariskan oleh pusat. maklumlah ia satu benda baru, mereka masih selesa dengan cara lama yang kurang efektif.

Keberkesanan war room peringkat negeri pun masih cacamerba. Orang tu lah nak merancang, orang tulah nak berceramah, orang tulah nak buat cyber war fare. Semua nak pulun, macam tak ada orang lain.

Sebut cyber war fare pun satu masalah, dah macam-macam program perhimpunan sosial media dijalankan ke seluruh peringkat negeri tetapi dimana impaknya?

Taipingmali melihat ia gagal kerana puluhan ribu yang hadir dalam perhimpunan sosial media gagal berperang di alam media maya.

Contoh yang ketara ialah Youtube CNY PM kita, memang ramai penonton tetapi yang menonton ialah pembangkang dan tujuuan mereka ialah untuk tekan butang dislike sahaja. Mana pejuang media sosial yang hadir dalam program tersebut yang dimulakan di PWTC pada akhir 2011 lalu.mana bank data? mana senarai nama peserta? Mana email peserta?

Dalam satu pecambahan minda, ada suara yang mencadangkan diadakan sms blasting tetapi tak jalan, ada pun sekejap saja. Mula-mula ok lah, kerap masuk sms. Tapi tak bertahan lama, sejuk kembali.

Cuma seruan "Sudahkan anda bersedia untuk berperang" disambut oleh segelintir mereka yang sayangkan Umno, sayangkan kedaulatan negara dan ingin mempertahan kedaulatan negara.

Yang lain mana?

Maknanya benarkan kata Taipingmali, semangat laungan Najib dalam PAU 12 lalu hilang apabila melangkah keluar dari pintu PWTC.

Masih ada yang bercakaran, lobi melobi untuk dicalonkan.

Pemuda Umno yang dipimpin oleh KJ dilihat masih dalam geraf yang belum boleh dibanggakan dalam menggerakkan gendang perang seperti pemimpin-pemimpin pemuda terdahulu

Ayoh bangunlah, kembalikan semangat anda untuk menghadapi musuh.

Sekian, bersambung/......

1 ulasan:

  1. duit x masuk g bro...mcm mana nk gerak

    BalasPadam