Jumaat, 8 Mac 2013

Anwar maha bijaksana bijaksini

Anwar telah menyediakan skrip atau story board untuk menyelamatkan dirinya dari segala masalah politik yang panas akhir-akhir ini.

Sebaik sahaja isu Lahad Datu dan rakyat melihat ia adalah didalangi oleh Anwar, tiba-tiba pagi ini Anwar membiar diversion buka story board baru.

Apa yang dibuat oleh Anwar tidak mengejutkan dunia, kerana perancangan awal dan modes operandinya sudah boleh dibaca.

Dikalangan pegawai kanan seperti polis, ATM dan lain-lain yang bersara telah berjaya masuk pukat beliau.

Caranya mudah, setiap target akan dimiskinkan terlebih dahulu. Apabila sudah terdesak dan kritikal akan ada tangan-tangan yang hadir untuk menghulurkan bantuan.

Contohnya ialah Dato Muhd Zain, bekas pegawai tinggi polis cawangan SB. Apabila hutang meningkat dan business down, Anwar hadir untuk menyelamatkannya.

Kini bapa mangsa liwat pula masuk perangkap Anwar. Azlan Lazim hari ini membuat sidang media bahawa anaknya telah dipergunakan oleh Umno untuk membuat tuduhan palsu terhadap Anwar.

Saiful hari ini beristiqomah dan mengambil sikap bertenang dan tidak berganjak untuk menggeret Anwar dalam perbicaraan kedua di Mahkamah Rayuan.

Selepas dibebaskan kes dari kes liwat pada 9 Januari 2012, kegembiraan Anwar tidak bertahan lama kerana Saiful berjaya membawa kes ke mahkamah rayuan.

Apapun wayang Anwar sudah boleh dibaca.

Bersambung
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.