Langkau ke kandungan utama

Munajat Muslimat Pas Perak dan Perkenalkan 3 calon wanita

Setakat waktu ini Pas Perak telah menetapkan 3 calon wanita di Perak.

Dun Belanja, Ahli Parlimen Gerik dan Dun Pasir Panjang bakal diisi dengan calon wanita Pasm

Majlis memperkenalkan calon baru saja selesai di majlis munajat di Masjid Kampung Expo Kamunting.

Penghulu Azam Pengerusi Masjid Kg Expo
Sekali lagi masjid digunakan oleh Pas Perak dengan kerjasama Pas Taiping dan jawatankuasa masjid yang dipengerusikan oleh Penghulu Azam,

Menurut Ketua Muslimat Pas Perak, program munajat akan dibuat mulai sekarang sehinggalah tamat kempen pilihanraya.

Muslimat akan fokuskan tentang kesihatan wanita dan memperkasakan tenaga wanita.

Antara cita-cita muslimat dan calon wanita ingin meramaikan doktor pakar di hospital Gerik, Manjung dan lain-lain tempat.

Rosmah meletakkan mesin memo gram di Ipoh dan ia menyusahkan penduduk luar bandar, jika Pas menang mesin-mesin ini akan ditempat di luar bandar.

Hospital dan klinik akan diperbesarkan dan diperbanyakkan.

Hari ini lepasan universiti dalam bidang agama dari luar negara seperti Jordan dan Kaherah bila balik ditawarkan menjadi guru J-Qaf dan mengajar budak-budak darjah 1 sekolah rendah. Apa kelas mengajar darjah 1? Kita nak banyakkan sekolah-sekolah pondok dan diangkat menjadi kolej universiti dan kita ambil guru J-qaf mengajar disitu.

Demikianlah serba sedikit cita-cita muslimat Pas bila Pas berjaya menawan semula Perak.

Nak tanya sikitlah boleh kah Pas mempertahankan 6 kerusi yang dimenangi dahulu (2008)?

Persoalan, kemana Nizar selepas ini, Changkat Jering atau Teluk Intan?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. Pasal apa pejabat daerah taiping tak ambil apa2 tindakan kepada penghulu azam

    BalasPadam
  2. Babi betoi punya penghulu korup suka hati mak bapak hang nk pakai masjid kami buat majlis maksiat tu...tuuuuiiiiii

    BalasPadam
  3. setiap bulan ambil gaji... setiap tahun ambil bonus... kerajaan BN bagi... betul2 punya haprak penghulu ni.. tak tahu malu betul... macam melepaskan anjing tersepit.. dah dilepas kita digigit.. diberi susu, tuba dibalasnya.. dengan kata lain dia ni memang anjing

    BalasPadam
  4. Salam. Pejabat Daerah tukar saja Penghulu ini ke Pulau2 kecil di Tasik Banding. Biar dia bermunajat dengan ikan2 disana. Tak menyusah manusia.

    BalasPadam
  5. Seharusnya sebagai umat manusai yang beragamakan Islam harus mempunyai sifat bersangka baik. Adakah anda tahu PenghuluAzam mengundi siapa.. PRU13 ini yang pasti beliau akan mengundi BN sebab nama dia tidak tercalun sebagai calun pas yang akan bertanding , lagi siap tahu dia telah insaf dengan kerjayanya sebagai penjahat pihak kerajaan yang selama ini menikam dari belakang. mana tahu dia juga merupakan pembocor rahsia gerakan Pas dalam daerah taiping juga bukit gantang.

    Jangan hina dia .... tak percaya ??? jangan percaya , orang macam penghulu azam patut dicekik sampai mampus sewaktu kecil dahulu sebab sekarang dia telah tidak pandai membalas jasa ibubapa nya yang memebri pendidikan sehingga berjaya menjadi penghulu. Apa pun berdoalah agar pewnghulu azam celik mata dan megundi bn kerana mutakhir ini banayak perkara yang telah dibuka oleh Allah mengenai siapa itu parti pas.

    BalasPadam
  6. blog Taiping Mali penuh dengan persangka buruk, yang tidak mengambarkan blog yang boleh dipercayai,penuh dengan kata kata kesat yang tak sepatutnya diamalkan oleh seseorang yang mengaku dirinya seorang islam yang baik

    BalasPadam
  7. Orng macam Penghulu Azam jgn ditukar ke mana2 kerana dia akan mengembangkan pengaruhnya di tempat lain pulak. Ini selalu terjadi kepada guru2 PAS yang ditukar. Last2 dia buka cawangan PAS kat tempat baru. Penghulu Azam jgn dibuang kerja kerana dia akan lebih bebas dan kan mendedahkan banyak rahsia2 kerajaan tanpa batas...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PAU 1987: Najib Penyelamat Nyawa Politik Dr Mahathir. Tapi kenapa dia bencikan Najib?

#SuaraMerdeka - Kebebasan . Persamaan . Keadilan

*PADA* malam 23 April 1987, kira-kira 30 tahun yang lalu. Satu perhimpunan telah diadakan di Hotel Hilton Kuala Lumpur. Hotel di Jalan Sultan Ismail ini di antara hotel antarabangsa terawal di ibu kota, sekarang sudah pun hilang dari pandangan setelah 'direbahkan' (flattened) untuk dibuat bangunan baru, yang kini dikatakan terbengkalai.
Cukup genting pada masa itu prebutan kuasa antara dua tokoh - Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).
Hotel Hilton menjadi markas jentera kempen Dr Mahathir, manakala Hotel Regent di Jalan Imbi menjadi markas Ku Li.
Perhimpunan Agung UMNO dan pemilihan akan diadakan di PWTC keesokan harinya pada 24 April.
Perhimpunan di Hilton itu diadakan oleh Dr Mahathir bagi mengumpul sokongan. Suasana amat terdesak. Dr. Mahathir selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri terasa amat terancam. Dia cukup tertekan. Dia menghadapi tentangan maha hebat untuk mempertahankan jawatan Presiden. Ku Li bukan c…

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…