Ahad, 3 Mac 2013

Perlukah Menteri KDN letak jawatan ?

Unit komando polis
Isu pencerobohan gerila serpihan haram Sultan Sulu kini berada pada tahap penjenayah.

Oleh itu tindakan menentang mereka masih dibawah hak Polis dan bukan tentera.

Banyak Pro dan Kontra mengenai mengapa tentera tidak campur tangan.

Skor tewasnya anggota keselamatan kita sudah macam permainan sukan, bertambah-tambah.

Apa pun terpulang lah kepada Zahid Hamidi dan Hishamudin Hussin (H2O) untuk menamatkan pencerobohan ini.

Perlukah H2O meletakkan jawatan? Tepuk dada tanya selera.....

Bagaimana dengan Pas?

Pas mempunyai Unit Amal, apa kata Hadi Awang menghantar Unit Amal yang hebat-hebat sewaktu demo bershit 3.0 ke sana. Kita nak lihat kehebatan Unit atau tentera Pas pula.

TERKINI

3 dari 10 penceroboh di kesan bersentaja berada di Kunak , antara Seporna dan Lahad Datu.

14 ulasan:

  1. Salam. Betul tu. Kalau mati pun itu baru dinamakan MATI SYAHID.

    BalasPadam
  2. Menteri KDN patut letak jawatan sekarang!.

    Filipina dibantu Amerika, sampai sekarang belum mampu menghapuskan sepenuhnya ancaman dari kumpulan2 dari selatan negara itu. Adakah mampu Polis kita menewaskan mereka yang amat berpengalaman berperang dengan tentera Filipina? adakah Polis kita mempunyai aset yg setanding berbanding kumpulan tersebut yg mmg mahir berperang. Bukan sekadar latihan mcm Polis kita, tetapi betul2 berperang. Serahkan saja tugas kepada ATM.

    Takkan menteri KDN tak tahu, puak2 dari selatan Filipina ini sejak dari lahir dah pegang M16 dan bom tangan. Mengapa Menteri KDN dari awal mengatakan kumpulan tentera sulu itu bukan penjenayah?.. bawa senjata berat ke negara org bukan penjenayah?.. hahah, mcm ni ke judgement Menteri yang menjaga keselamatan dalam negeri?.. baru 2 hari kumpulan `bukan penjenayah` open fire, sudah 7 orang polis terkorban.. bayangkan kalau berlarutan lagi..

    Menteri KDN patut letak jawatan sekarang atau kita bersedia berhadapan kematian demi kematian!

    kelemahan kita bertindak akan membuka ruang luas kepada kumpulan baru datang dan ambil kesempatan!

    BalasPadam
  3. Bodoh betul, kalau lu nak suruh h2o resign, ckp ajelah. Apasal nak libat yg lain. Memang dasar kaki baling batu sembunyi tangan.

    BalasPadam
  4. H2O-Hishamudin Hussin perlu dipersalahkan kerana kelembapan dan kelembikan menyelesaikan isu ini. Sudah lah 2 anggota polis terbunuh masih sempat memberi amaran, utk serah diri atau hadapi tindakan. Beri lah
    mandat pada Dato Zahid Hamidi menyelesaikan isu yang kian menjadi titik tolak kejatuhan BN dlm PRU13 ini.
    BN boleh bermegah dengan pakar Strategi dlm ekonomi dan inilah kelebihan parti pembangkang mempunyai pakar strategi dalam bidang politik.

    BalasPadam
  5. DS Najib, pecat saja H2o tu.. lembik. ini baru `serpihan` kumpulan dari Sulu, belum lagi MLNF atau Abu Sayyaf yg lebih tersusun dtg Sabah. Tak perlu bg amaran kepada H2o tu, pecat saja

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak kan DS Najib nak suruh Hishamudin letak jawatan sbg menteri dlm negeri, itukan sepupu dia. Ini lah susahnya bilamana memilih seorang menteri yang ada perhubungan sedara daripada mereka yang betul2 berkelayakan dn dihormati. Fikir2 kan wahai DS Najib. Bibik2 kejatuhan BN dlm PRU 13 pasti menanti, sekiranya tindakan yg drastik tidak diambil.

      Padam
    2. aku pun fikiran sama mcm kau juga. Lagi pelik kalau sesorang itu lantik diri sendiri sebagai penasihat umum, isteri sendiri sebagai presiden, anak sendiri sebagai naib presiden.. nanti masalah negara bolehlah dibincang di meja makan sambil pekena pasembur!.. itu dr PKR, belum lagi dr DAP, Kit Siang, Guan Eng, Betty Chew, & 3 singh. Pas pulak almenantunya dan anaknya

      Padam
    3. H2o patutnya lebih berani bertindak,.. pertumpahan darah sudah pasti tidak dapat dielak kerana penceroboh itu bersenjata.. mmg implikasinya berat dari segi serangan2 balas kumpulan penceroboh dimasa depan terutamanya baGi sektor pelancongan, tapi isu keselamatan tiada bargain.. PATUT DIPECAT!

      Padam
  6. Pecat!. lembik!..

    ini amaran ye.. jg buat lagi taw.. sape ceroboh lagi saya akan jentik telinga taw!..

    BalasPadam
  7. Tak payah pecat atau letak jawatan kerana bila pru diumumkan dia akan pecat diri dia sendiri
    Dan kepada DS Najib jangan lah kerana ada hubungan darah semua nya baik dan boleh memimpin negara ,
    kepada DS Hishamudiin jika BN perintah lagi selepas pru kalau nak minta jawatan minta sahaja jadi menteri hal ehwal jantina.. itu saja tempat yang sesuai lain jawatan namapak nya tidak layak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kelakar..tapi betul kata anda tanpa nama...Ho terlalu lembik...hmmm..susah susah...

      Padam
    2. kelakar..tapi mmg betul...ho terlalu lembik dan dia sepupu DS NR...i dont like the idea of having the entire family in an administration....

      Padam
  8. da lame terfikir h2o patut letak jawatan sebagai kdn...tengok gaya dia pun da tau...cakap je pandai...semua nak ikut telunjuk dia...jahanam negara nanti kerana dia

    BalasPadam
  9. menteri KDN mmg lembap patut letak jawatan.sib baik dia sepupu PM.tapi untuk kafir pas, dap dan pkr jangan harap nak perintah Malaysia.ini Negara berdaulat.selagi raja ada dan melayu ada,insya Allah.tapi bukan melayu pas dan pkr sbb mereka tu munafikun.

    BalasPadam