Khamis, 23 Mei 2013

BN Perak akan buat petisyen jika Pas memulakan prosiding mereka


Barisan Nasional Perak sedang mempertimbangkan untuk memfailkan petisyen pilihan raya untuk beberapa kawasan,  Kata pengerusinya Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.

Zambry juga berkata, ia adalah hak semua parti-parti politik untuk memfailkan petisyen jika mereka tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum baru-baru ini. Pas dikatakan akan membuat petisyen di 6 kawasan Dun yang mereka kalah.

"Kami akan melihat bagaimana ia pergi.

"Ia bukan sahaja pembangkang yang kehilangan dengan margin yang kecil untuk kerusi tertentu. BN juga menghadapi masalah yang sama.

Apa yang saya ingin tekankan di sini adalah bahawa ia adalah hak setiap orang untuk memfailkan petisyen pilihan raya, 

26 ulasan:

  1. nk wat apa petisyen...? dh menang nk ciplak PR lagi?? BN dh dpt mndirikan sebuah kerajaan yg majoriti melayu minoriti mamak.. x gitu cikgu?? 30 krusi Umno 29 melayu 1 mamak... mcm 1 malaysia plak... ini bermaksud Zambry adalah boneka melayu tunggangan melayu... patut si Tajuddin pasir salak tu bising2 siapa yg dominan?? melayu ka mamak?? Umno adalah pejuang melayu pembela mamak..serta tidak rasis... KONON!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamak itu Melayu tapi Melayu bukan mamak. Itu pun tak fahamkah? Patutlah senang sangat kena kencing.

      Padam
    2. kalah buat cara kalah la kalau pas boleh buat petisyen bn takleh?bodo punya jawapan.tu la kome tinggal dlm hutan lame sangat

      Padam
  2. takde issue mamak vs melayu dalam BN Perak..Zambry nak buat apa2 kena mintak persetujuan semua pihak...mamak dia pon Islam jugak...itu la buktinya UMNO tak rasis...tak macam geng belah sana konon bukan parti Chinese padahal terang2 rasis....bila masa pulak tajuddin pasir salak bising...suka ati BN la nak buat petisyen...ingat pembongkang je bole mahir buat petisyen..silap2 6 DUN tuh BN dapat

    BalasPadam
  3. "ini bermaksud Zambry adalah boneka melayu tunggangan melayu... " kata Tanpa Nama 24 Mei 2013 12:09 PG.

    As far as i concern, once Malysia known as TANAH MELAYU. So what? Ko sakit hati ke?

    Mamak pon, die reti pakai baju melayu, reti pakai songkok, reti baca Quran, reti baca Jawi, reti adat istiadat Melayu, reti taat setia pada Sultan, cara hidup cara hidup org melayu. Geng ko dalam DAP tu reti ke? Angkat sumpah pakai songkok pon tak nak depan Sultan. PTUOIHHH

    BalasPadam
  4. Marah nampak, bang. Kalau kena strok tak pasal mampus tak sempat mengucap. Akhir-akhir ni Allah selalu bayar cash, kena beringat sikit.

    BalasPadam
  5. wakakakak kalah ke? hahahaha dia kalah dia marah la hahahahaha nak makan roti canai mamak ke mai aku blanja wakakakaka kalah...kalah...kalah tak malu hehehehe

    BalasPadam
  6. Mamak pun tak pukimak macam lu tanpa nama brani buh la nama pukimak

    BalasPadam
  7. Dah takut?....Aku harap BN akan failkan prtisyen...untuk semua kawasan yang kalah tipis....insyaalah boleh menang dan ambil balik...ramai dah sedar pembohongan PKR/PAS/DAP...Pengundi hantu Cina pon dah balik...Insyaalah BN menang...

    BalasPadam
  8. Mamak kalau hati nuraninya melayu dan Islam no problem. Asalkan jangan melayu Islam tapi hati nuraninya mengalah puak kafir.

    BalasPadam
  9. Woi anon 12.09..aku ghasa hang masa lahir dulu keluaq kot lubang juboq kot..otak mcm pelaq..bodo punya manusia...

    BalasPadam
  10. woi melayu ka sakai ni...mcmana cina x gelak dgn hampa...mmg jenis sakai

    BalasPadam
  11. Salam, wahai Tanpa Nama24 Mei 2013 12:09 PG: masuk blog orang sopan lah sikit. Apa nak marah marah kat tuan rumah ni.....

    Mak bapak kau tak ajar kau ke atau ini adalah duplicat Red Bean Army ia itu Green Bean Army????

    Sudah sudah lah tu, gi mandi dan istighfar banyak banyak ye.....

    BalasPadam
  12. Macam la PR tu pandai sangat sampai semua yang dia buat ,BN tiru.Agaknya ko ne bangsa DAPig kot.Gelak aku dengo Zambry tunggangan Melayu...Yang PAS dirogol dan PKR yang disontot oleh DAPig apa cerita...tu lagi teruk..Tak payah lah ko nak jadi hero untuk menangkan bangsa lakhnat tu..macam la ko sendiri bukan Melayu...ni la contoh Melayu bodoh.

    BalasPadam
  13. Tidak perlu lah pergi jauh hanya dengan menyindir manusia kerana kulit atau bangsa. Yang nyata tetap nyata , jangan prejudis terhadap orang lain , jangan lah bila kita berstuju dengan satu puak , puak yang lain wajib duduk diam walaupun yang yang diarahkan diam adalah orang yang mempunyai hak untuk mel;akukan perkara yang sama.

    Untuk MB baru tersukan niat jika rasa nya peluang untuk menang terlalu cerah

    BalasPadam
  14. Nizar berdarah cina komunis

    BalasPadam
  15. Pru 13 membuktikan masih ada orang Melayu sedar diri dan sayangkan Umno sehingga umno mampu menang 30 kerusi tidak seperti ahli pas yg sanggup gadaikan agama dan bangsa

    BalasPadam
  16. saya mengundi di shah alam.... 15,000 ribu pengundi hantu Bangla turun pangkah Khalid. Hidup Khalid!!!

    BalasPadam
  17. mamak tak jual maruah p**ki mak dia,,macam PAs bagi kat DAp...Alhamduliilah PR telah ditalkinkan..Islam masih selamat

    BalasPadam
  18. warga kota bharu24 Mei 2013 1:05 PTG

    Slm .. bagi penganut PR nampaknya tak bolih TERIMA .. QADA n QADAR dari ALLAH ...
    INSAF LAH BANGSAKU MELAYU ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Slm.. bagi penganut UMNO nampaknya tak bolih TERIMA.. QADA n QADAR dari ALLAH... penentangan PR trhadap PENIPUAN dalam PILIHANRAYA adalah takdir yg perlu diterima UMNO.. INSAF LAH BANGSAMU UMNOOO...

      Padam
    2. bagi kedua-dua penganut PR dan BN, dua-dua tak sedar diri, sebab politik demokrasi kufur dan syirik, sanggup gadai agama dan jadi bodoh bersama-sama org kafir. jahil murakab

      Padam
  19. Pengundi hantu cina lama dah ade...org cina yg mati x serah ic..depo ganti cina dari cina

    BalasPadam
  20. Masya Allah... ramainya Melayu sama Melayu gadoh dekat atas ni ha... ini mcm la lain olang manyak happy oo... ala betul ka..?

    BalasPadam
  21. Apalah org PAS ni kata asal Islam sokong ni mulalah melalut mamak lah...org PAS LAGI TERUK TAK TAHU KETURUNAN APA SBB tak nak ngaku melayu...PAS OH PAS CAKAP SERUPA BIAWAK

    BalasPadam
  22. alamak.. nampak gayanye Umno macam nk kalah nih.. ngape Dr. Zambry nak buat petisyen pula dah.. kan dh menang ari tu.. menang lebih cikit je.. petisyen Pas ada banyak.. ni buat org Umno sekalian cuak tak tentu hala nih.. kes mamak nih nk bakor bagi panas org Umno cikit je.. jangan kesah sngat dngan Green Peas Army tuh..

    BalasPadam