Isnin, 6 Mei 2013

Budak 17 tahun balun otai pembangkang



Ada org tanya anak saya dlm askfm. saya copy paste di sini soalan dan jawapan :)

soalan :
why do you like BN so much ? cmmon BN sucks ! All they do is makan duit rakyat . duit Br1m tu duit rakyat . and fyi , kat sarawak , bn makan duit rakyat kat sana .. curi tanah org kampung . pastu masa pilihan raya bagi duit suruh undi .

jawapan :

watlek watpeace dulu cik abang/cik akak. makan tak makan, dengan duit rakyat tu juga drang bangunkan negara kita. this is our country, we work together to make it better. and think about it, drang tak "makan" pun duit kita. open your eyes and look around, my friend. how many projects have malaysia been doing? duit kita bayar tax tu lah yang drang pakai untuk bangunkan negara kita. it's like we're contributing to our country, you know? kalau kita tak bayar tax, celah mana kerajaan nak dapat duit nak bangunkan negara kita? nak berhutang dengan negara lain yang besar-besar tu? i know we already have debts now but still at least economy kita belum sampai ke tahap yang harga barang naik sampai korang semua tak mampu nak makan langsung yedok? the thing is, each and every party ada kekuatan and kelemahan masing masing. no doubt BN pun ada kelemahan dia and I know I'm only 17 and bak kata orang kat twitter dakdak bawah 21 tahun "tak layak" nak bagi pendapat pasal politik ni (ceh) but yeah this is my own opinion. Focus on what the government has done. honestly if you ask me, so far most of the manifesto yang drang buat, drang tunaikan. idk much but yeah. cmon, takyah pergi jauh. tengok kelantan. masalah air dari dulu sampai sekarang still belum settle. penat tahu tak balik kampung mandi air kuning?! Ok maafkan saya. saya tidak berniat mengguris hati saudara. yang penting, jangan sampai kita sendiri berpecah-belah pasal politik yedok? Jangan bash saya. saya nak spm tahun ni. Tq.

fb norlela md nor