Langkau ke kandungan utama

Kenapa orang cina perlu takut hari ini?

Pada mulanya rasa pelik, kenapa sekolah kena ada RELA menjaga keselamatan pelajar?

Pelajar juga dikawal ketat hari ini, tak boleh bermain-main di luar kawasan sekolah, semua kena berada dalam pagar sekolah sehingga dijemput oleh ibu bapa dan pemandu,

Apakah negara ini tidak selamat, apakah negara dalam darurat? Kalau tidak kenapa perlu takut?

Rupa-rupanya hari ini ialah 13 Mei. Sudah berpuluh tahun 13 Mei berulang lebih 40 kali dan negara aman sahaja.

Apakah kerana tsunami cina yang tidak menyokong BN Ahad lepas menyebabkan ibu bapa dan pelajar berasa takut?

Hari ini sebuah sekolah cina (SRJK) telah mengupah anggota RELA untuk berkawal di sekolah. Anggota dikehendaki menjaga keselamatan anak-anak mereka semsa balik dari sekolah.

Ia sungguh memalukan, Tun Faisal kena siasat kenapa RELA dipanggil bertugas hari ini di sekolah tersebut.

Pihak jabatan pelajaran mungkin boleh siasat mungkinkah ada ugutan dan ancaman yang diterima oleh pihak sekolah?

Sekian.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. MEREKA TAKUT DENGAN BAYANG-BAYANGAN YANG MEREKA SENDIRI CIPTA.........

    BalasPadam
  2. Kenapa upah RELA?

    kenapa tak pakai brownshirt Lim Guan Eng je?

    BalasPadam
  3. Baguslah takut. Bila mengata orang tak sedar diri, bila orang nak balas balik, tahu pula takut. PENGECUT! Pergi cabut lari balik China/India teruslah. Orang Melayu tak ada masalah dengan orang Cina atau mana-mana kaum lain yang hidup bersama-sama dengan orang Melayu di Malaysia ni. Tapi...

    Orang Melayu ada masalah dengan puak-puak yang rasis, yang mengaku 'Malaysian first' tapi Bahasa Melayu, bahasa kebangsaan, pun tak fasih walau dah berpuluh tahun jadi rakyat Malaysia, bendera negara sendiri tidak dihormati, pemimpin/pemilik/pemerintah yang memerintah semua rakyat di Malaysia ni iaitu Sultan tidak dihormati, agama Islam dikeji, orang pribumi dan orang Melayu dipandang rendah dan banyak lagi kesalahan-kesalahan keji dan pengkhianatan yang telah dilakukan.

    Orang yang macam ni, TAK LAYAK DIGELAR SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA sekalipun dia berbangsa Melayu. Sila pulangkan kerakyatan Malaysia yang telah dianugerahkan oleh Sultan Melayu kepada anda, dan BERAMBUS DARI MALAYSIA!

    P/S 1: Siapa yang cakap Sultan Melayu tu patung sahaja tak ada kuasa memang TAK LAYAK jadi rakyat Malaysia. Sila khatamkan balik sejarah, kontrak sosial, perlembagaan dan undang-undang Malaysia.

    P/S 2: Siapa yang kata Tsunami Bandar yang berlaku bukan Tsunami Cina, sila rujuk balik. Orang Cina sendiri mengaku hal ni berlaku.

    http://helenang.wordpress.com/2013/05/17/tsunami-cina-baling-batu-sorok-tangan/

    Mengaku jelah, TEMBELANG ORANG CINA RASIS telah PECAH!

    P/S 3: Bukalah mata tu wahai orang Melayu. Apa beza gabungan UMNO, MIC, MAC membentuk BN dengan gabungan PAS, PKR dan DAP membentuk PR? Dalam BN, UMNO bos. Islam masih terjaga. Dalam PR, DAP bos! PAS terpaksa mengikut bontot PKR dan DAP.

    Apa PAS boleh buat untuk menegakkan Islam seorang diri apabila PKR terang-terang menyokong Islam Liberal yang ditolak oleh Ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah? Apa PAS boleh buat apabila DAP terang-terangan memutarbelit hal agama Islam, sejarah orang Melayu, sejarah 13 Mei?

    Cubaan putar belit sejarah Melayu:
    http://blog.limkitsiang.com/2011/01/20/malay-history-what%E2%80%99s-missing-from-the-textbooks/

    Jawapan balas daripada pakar sejarah:
    http://riwayatmelayu.blogspot.com/2011/01/adakah-kita-perlu-melayan-ngomelan.html

    Adakah Islam yang Rasulullah ajarkan bersifat pendendam? Adakah Islam mengajar umat Islam agar memaki hamun semasa berdakwah SESAMA ISLAM dan bukan Islam? Adakah Islam mengajar umat Islam agar mengkafirkan sesama orang Islam yang tidak sama pendapat?

    Pada pendapat saya, dan pada pendapat ramai orang Islam yang lain, PAS perlu keluar daripada PKR untuk mengelakkan daripada terus sesat. Sila buang sifat takbur dan riak yang rata-rata ada pada pemimpin dan penyokong PAS kerana berasa lebih Islam berbanding orang lain dan kembali bekerjasama dengan BN untuk kesejahteraan umat Islam.

    Sekurang-kurangnya BN boleh lagi dibaiki dan ditegur berbanding PKR yang mengamalkan sistem kroni dan DAP yang terkenal KUKU BESI.

    P/S 4: Kalau kau masih tak nampak apa yang berlaku sekarang ni, tolonglah kau terang kat sini apa yang kau fikirkan sebenarnya. Terus terang aku cakap, aku tak faham dengan pemikiran orang Islam yang menyokong PKR. PAS aku faham lagi tapi PAS + PKR memang aku sangat-sangat tak faham.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…