Rabu, 22 Mei 2013

Kesan menyokong Pembangkang akan mula dirasai

Kiosk myNews.com dan myNewsplus yg ada hampir di setiap stesyen LRT telah menaikkan harga barang terutama minuman, contoh air minuman 100plus sebotol kecil duhulu RM2.20 meningkat kepada RM 2.90

Lagi satu hal kenapa LRT hanya pakai tukang cuci indon , bila seorg mak cik melayu rakyat Malaysia bertanya untuk memohon kerja, Si Indon tadi berkata gaji Melayu tempatan hanya RM 700 tetapi Indon akan dapat gaji RM900.

Juga kenapa macam ada bau bahasa indon dalam sistem maklumat LRT, contoh yang sepatutnya di status kan sebagai pusat maklumat tetapi jadi PUSAT INFORMASI seperti di LRT Putra dan banyak lagi contoh lain.

Tahniah lah kepada melayu di kampung-kampung yang mengundi pas dan pkr.

Fenomena kenaikan harga ini akan sampai kesannya ke pintu rumah mereka dlm masa (2) dua bulan ini. Kenaikan harga barang sengaja dibuat supaya rakyat menyalahkan kerajaan BN.

Sekarang ini ramai melayu ingin mengetahui bukan hanya premis menjual makanan milik Dap,tetapi juga premis milik Pas dan Pkr kerana status halalnya diragui.

Di Taiping sudah lama orang Pas sendiri mempertikai kan status halal Pau Purnama.

Ada sesuatu tentang 'mata satu ' di celah-celah artikel blog . Bagi kita yang faham cuba renungkan bersama, mata satu (1) yang boleh dikaitkan dengan Dajal ialah Pkr dan Pas.

Rujuk blog ceritasatumalam.blogspot.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

16 ulasan:

  1. Orang Melayu masih tidur...orang ISlam pun masih tidur, walaupun Allah dan Rasullulah s.a.w sudah beri amaran tentang fitnah Dajjal diakhir zaman. Dajjal belum muncul tapi ejen2nya sudah ada dikalangan orang2 kita termasuk dalam PAS. Kalau yang bergelar ustaz pun masih tidak sedar lagi apalagi mereka yang jahil. Tanda tanda semua sudah jelas.

    Semua umat Islam yang berada dijalan yang benar dan pemimpin2 UMNO harus mempertingkatkan amal ibadah, perbanyakan istifar dan solat Tahajjud dan mohon perlindungan ALLAH dari kaum MUnafik yang jadi ejen ejen Dajjal. Mulakan dengan salat sunat taubat. Kita tiada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolongan ALLAH s.w.t. Semoga ALLAH gagalkan rancangan jahat musuh2 Islam ini.

    BalasPadam
  2. Woi haram jadah. Bn yang naikkan cukai gst hang kata padan muka sapa yang pilih pas dan pkr kat kampung? Mana pencacai umno dan pencacai tm. Hampa nampak tak? Kalau tak sedaq lg....... Memang patut hampa ikut umno sampai mampus. Full stop.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang la haiwan paling bodo dlm dunia. gst belum dilaksanakan, dlm parlimen pun tak bentan lg. kalau ada gst, harga takkan naik, pengeluar barang yg akan tanggung. pi sekolah balik anjing!

      Padam
    2. fahamkan betul2 apw itu GST jangan main "buka mulut asal bunyi"

      Padam
    3. Hang ni memang bengap la.....dah hang tu memang pencacai pr memang la hang nampak bn yg salah...bagi hang kalau pr tutuh juboq hang pon hang kata halal dah....

      Padam
    4. Hoi..bongok.hang tau ka gst tu apa bongok. Hang main sedap mulut saja.gst tu pun belum dilaksana lagi hang dah kata kerajaan dah buat. Aku tau hang suka sedut btg anwar sebab tu hang bongok.hoi...hang pi balik tanya pak hang dgn mak hang gst tu apa.

      Padam
  3. kepala hotak hang tm......harga barang n gaji org luar naik hang kata pembankang punya hal......gaji KM Sarawak naik hang x kecoh pun....bodoh punya artikel...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hotak hang mangkuk bangang! Gaji KM Sarawak naik tak usik satu sen pun duit mak bapak hang! Bodoh punya komen

      Padam
  4. suka hati la KM Sarawak naik gaji tinggi negeri dia makmur..yang ko dengki apahol...

    BalasPadam
  5. Gaji YB Sarawak naik apa kena mengana dengan harga barang di semenanjung...jadi bodoh bangang...ikut sedap tangan menaip je,.....guna lah otak di kepal jangan gina otak kepala butuh....

    BalasPadam
  6. Bila pulak mai GST ni? Belom start lagi lah woi GST. HArga barangan ni semua monopoli satu kaum tu yang tentukan, dari tahun 70'an dulu depa dok main harga barang.

    Pencacai pakatan bolehlah, depa depa kaya raya, sbb tu rumah kat Selangor dgn Penang semua harga main juta2, maklumlah negeri pakatan..Kami penyokong BN lama-lama masuk hutan lah..sebab tak mampu.

    Kata boleh tukar kerajaan kalau tak suka, aku undi PR tahun 2008, tapi bila tengok harga rumah dah naik sampai 4-5 kali ganda dan bilangan rumah urut kat selangor yg dah cecah 6000 buah berbanding hanya 700 buah zaman BN aku undi BN tahun 2013, apesal tak boleh tukar kerajaan pun?

    Atau memang orang selangor suka pegi rumah urut?

    BalasPadam
  7. makmur otak lu....ko dh gi sarawak ke tgk mcmana life rakyat dia..ko pegi skali bukak biji mata ko tu tgk daif ke x daif rakyat dia.....dia dh jadi jutawan masih lagi x cukup2....hisap darah rakyat dia sendiri....dlm aku x setuju dgn mb perak tapi respek lagi pak zambry dari taib mahmodddd........

    BalasPadam
  8. ok ok kalau kecoh2 kat sarawak naik gaji. cuba PR buat contoh kat negeri yang di menang. selangor contohnya, memandangkan penasihat ekonomi pun bergaji sehinggit, maka mb pun palin banyak bole bergaji rm 1500, exco rm100, adun rm 500. baru real

    BalasPadam
  9. Woi anjing dap..puak cina haramjadah naik harga hang kait gst..hang skolah kat mana mai nk ajaq..hang balik rumah buka baju sluaq dok dpan cermin pastu hang tungging pungkok hang dpan cermin kpala hang masuk celah kangkang pastu tangan hang dua dua pegang pungkok hang buka luas luas lobang taik tu pastu hang masuk jari hang dlm lobang taik tu sampai rasa senak senak sikit pastu bawak kluaq jari dan hang bau jari tu dgn kusyuknya..hang buat latihan ni beberapa kali sampai hang rasa stim..kalu tk stim jugak hang pi masuk jari hang kt lobang taik cina dap tu komfom stim mcm kena ais tu...

    BalasPadam
  10. Baru aku tau...rupa rupanya penyokong pr ni buta ekonomi dan tak pandai ilmu kira mengira.yang dia orang tau cuma ilmu 'hisap'

    BalasPadam
  11. Bukan setakat buta tetapi sentiasa dlm kegelapan sebab tu hati dah hitam.

    BalasPadam