Langkau ke kandungan utama

Senarai Menteri Kabinet Baru 2013

Perdana Menteri (Menteri Kewangan)
Datuk Seri Najib Tun Razak

Timb. Perdana Menteri (Menteri Pertahanan)
Tan Sri Muhyiddin Yassin

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri
Datuk Seri Jamil Khir Baharom
Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz
Datuk Seri Idris Jala
Datuk Ahmad Maslan

Menteri Kewangan
Datuk Seri Mustapa Mohamed

Menteri Pelajaran
Datuk Seri Idris Jusoh

Menteri Dalam Negeri
Datuk Seri Hishamuddin

Menteri Pengangkutan
Datuk Seri Liow Tiong Lai

Menteri Pelancongan
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi

Menteri Luar
Datuk Seri Anifah Aman

Menteri Kerja Raya
Datuk Seri G Palanivel

Menteri Kesihatan
Datuk Wee Ka Siong

Menteri Belia Dan Sukan
Dato Ahmad Shabery Cheek

Menteri Sumber Manusia
Datuk Seri S Subramaniam

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna
Datuk Seri Noh Omar

Menteri Perdagangan Dan Industri
Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah

Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani
Datuk Seri Shafie Afdal

Menteri Sains Teknologi Dan Innovasi
Datuk Fadillah Yusof

Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar
Datuk Douglas Unggah Embas

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air
Datuk Peter Chin Fah Kui

Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah
Datuk Seri Mahazir Khalid

Menteri Perusahaan, Perladangan Dan Komoditi
Datuk Joseph Salang Gandum

Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan
Datuk Seri Ong Ka Chuan

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga
Datuk Noriah Kasnon

Menteri Penerangan Dan Komunikasi
Khairy Jamaluddin

Menteri Wilayah Persekutuan
Datuk Johari Abdul Ghani



Sumber - Orang Suratkhabar

setakat mana kebenaran  ini?
Tunggu lah bila Najib  umumkan.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. H2O masih Menteri KDN?????

    BalasPadam
  2. mdn - hisamudin tak boleh lagi. lembik

    BalasPadam
  3. esok lain jadinay

    BalasPadam
  4. Maaf bro.......kementerian pengajian tinggi tiada

    BalasPadam
  5. siapa menteri pertahanan???

    BalasPadam
  6. Khairy Melayu yang bukan melayu,takut orang kata rasis.Cuba pilihanraya akan datang bertanding di kawasan majoriti cina, tenguk boleh menang ke?

    BalasPadam
  7. KJ tu aku setuju... jadi menteri penerangan pun dah amat bagus sangat2 dari jadi Timbalan Menteri.Dia berani bersuara baik atau buruk. biar kelantangannya bersuara memberikan kebaikan untuk negara kita. tapi tak syok sikit, sebab dia sesuai jadi menteri Dalam Negeri.Mungkin sebab dia muda lagi so depa tak bagi KDN kat dia.Betul ke senarai ni?atau pun esok lain pula senarainya

    BalasPadam
  8. mana kementerian pertahanan

    BalasPadam
  9. Main kopi peh je ye? Bukak website sinar tuh...ramalan sinar...hanya ramalan..bukan dh cfirm pn!!

    BalasPadam
  10. Menteri dalam negeri hishamuddin...??????? Memang haru......

    BalasPadam
  11. Hei ! Hang buat lawak. mana ada Peter Chin boleh jadi menteri. Dia dah tak betanding dan akan tamat jadi presiden SUPP pada penghujong tahun ini.Kalau nak ambil wakil SUPP ialah Richard Riot yang hanya seorang survival dan menang dari parti SUPP lagi pun dia dari kaum Bidayuh Sarawak bukan wakil cina Sarawak.

    BalasPadam
  12. Asalan bukan KJ...
    Daripada dulu teman memang meluat .

    Buka TV ada aje muka dia, teman tukar saluran serta merta.

    Nak menteri sangat Tonjol Tawar diri secara berulang dan terbuka
    Ta da rasa malu .
    Mungkin semua orang politik dari semua partai dah hilang sifat malu.

    No to KJ !
    No To KJ !
    No to KJ !

    Tapi teman memikior: Najib akan ambil KJ atas dasar "accommodation dan 1M4U,inklusive engage .
    Kome ta kan tak tau kepala Najib-- blue ocean strategy.
    KJ akan same dengan Saifudin NEW POLITIK,Jenis suka berdemo adam tanjung malim.
    KJ dan saifudin twit kapada tantawi.
    Cume nye, KJ lebih merbahaya, ada sifat taqiyah.
    No to KJ !
    No to KJ !
    No to KJ !
    Kalu Najib ambil, maana nya ,buat buang masa aje PRU 13.
    yaani Najib tak dapat manafaat apa apa persekolahan.
    arjuna waspada
    changkat lobak

    BalasPadam
  13. Syabas pada KJ kerna dilantik sebagai menteri penuh. Makin merah padam muka Dr M pada Najib. Walau apa pun yang orang nak kata pada KJ saya masih percaya bahawa negara memerlukan seorang seperti KJ untuk memimpin negara ditahun 2020.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…