Langkau ke kandungan utama

Berita menggegarkan kepala lutut Anwar

Lapuran Bloomberg: Drpd 58 negara pengeluar minyak, Malaysia duduki tangga ke 6 petrol termurah didunia. Negara yg harga paling mahal di dunia adalah negara yg Anwar agungkan, Turki USD9.89 segelen
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. anwar ni bab memperbodohkan rakyat memang pandai. kesian penyokong yg taksub. dah lah mamat tu rendah moral.

    BalasPadam
  2. Itu yg pelik tuh, sebab masih banyak yg menyokong samdol nih dan antara mereka2 yg masih menyokong sisamdol nih, adalah dari mereka2 yg sebenarnya buta hati..sebab kalau tak masakan yg dari golongan terpelajar dan professional pun ada...

    BalasPadam
  3. Gunakan rakyat bukan untuk kepentingan rakyat tapi untuk kepentingan diri dan kroni2nya. Talian hayat sudah hampir ke penghujungnya tapi masih tak sedar diri.

    BalasPadam
  4. Sejarah kejatuhan kesultanan Melayu melaka adalah disebabkan oleh pengkhianatan bangsa Melayu sendiri.

    BalasPadam
  5. aku baru balik dr istanbul.2 minggu kat sana.minyak kat sana memang mahal.tapi kualiti minyaknya xsama dgn ron95.pakai pd toyota alfad keretapun x mampu nk bergerak.lepastu nape x sebut gaji depa kat sana berapa ringgit sebulan.lpstu lg tau tak duit malaysia x laku kat sana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pergi la duduk sana. Tak payah balik sini lagi. Sepatutnya kita betulkan keadaan bukan buat perbandingan yang tak sepadan tu. Aku pun biasa pergi sana dua minggu. Di Istanbul jalan-jalan malam pelancong selalu kena rompak.

      Padam
    2. Anwar kata bininya adalah anugerah tuhan, anugerah tuhan agama mana aku tak kesahlah.
      Bab anugerah ini aku percaya, bidang anugerahnya yang aku percaya ialah pandai bercakap. Itu saja yang aku nampak. Apa yang dia cakap aku tak pandai komen lah sebab semua malitaiping pandai baca sendiri. Zha

      Padam
  6. Kencinh deras mamat sekor ni

    BalasPadam
  7. anak sedara aku ada belajo kapalterbang...kalo tak silap di uk..tajaan mas ada pelajar dari turki...dia kata 1 dpd 3 pelajar turki...makan babi.....?...ini cerita benar...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…