Langkau ke kandungan utama

Ketua dakwa ahli Syiah cecah sejuta

Mohd Kamil Zuhairi Abd Aziz



Ketua Kumpulan Syiah Malaysia, Mohd Kamil Zuhairi Abd Aziz mendakwa jumlah pengikut fahaman itu kini dianggarkan mencecah antara 300,000 hingga sejuta orang.

Ulasan

  1. Saudara2

    Saya bosan dengan isu Syiah Sunni lah. Saya nak tanya satu soalan kepada para ulamak kita, DI ANTARA SYIAH DENGAN SUNNI, SIAPA YANG ISLAM DAN SIAPA YANG KAFIR ?

    Saya cabar ulamak tak kira dia Sunni atau Syiah jawab soalan SIAPA ISLAM DAN SIAPA KAFIR DULU sebelum nak berhujah dengan dalil dan nas yang berjela2. Saya sikit pun tak berminat nak mendengar pendapat dengan berselindung disebalik dalil dan nas. Hanya jawab soalan bodoh dari saya sudah cukup.

    ADAKAH SUNNI ITU ISLAM DAN SYIAH ADALAH KAFIR ?
    ADAKAH SYIAH ITU ISLAM DAN SUNNI ADALAH KAFIR ?

    Hj Ariffin

    BalasPadam
  2. Salam Tn Hj Ariffin

    Saya bukan ostad dan ulamak pun bukan. Saya cuma ulaq dalam semak saja.

    Jawapan saya kepada soalan Tn Haji adalah :

    Sunni Islam, Syiah juga Islam
    .... bukan mustahil ......
    Sunni Kafir, Syiah juga Kafir

    Amacam saya punya jawab, OK apa ....

    Mat Kedah

    BalasPadam
  3. Pak Haji, pergi duduk dengan orang syiah, dan tengok cara mereka bersembahyang, berpuasa dan pergi haji. lepas tu baru cerita panjang lebar!

    BalasPadam
  4. tlg jwb soalan albahlul ni

    BalasPadam
  5. Jamil Khir baharom kata ajaran syiah x boleh disebarkn.. tapi boleh diamalkn.. tu yg pengikut jadi ramai tuh.. dbagi lampu hijau amal.. depa bantai sebar jugak.. INI SEMUA SALAH UMNO..?
    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PengikutSyiahdilarangsebarfahaman_bebasuntukmengamalkan_JamilKhir/Article

    BalasPadam
  6. apa pulak salah umno..hang ni bodoh ka pa?

    BalasPadam
  7. x de kena mengena dg umno..hanya org jahil je yg tau slh kan umno..ada umno atau tidak fahaman syiah ni boleh tersebar melalui pelbagai cara

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…